Nu har jag tagit tag i det.

Igår bad jag om att få gå ner i arbetstid. Vill inte gå ner för mycket på en gång utan jag behöver se hur pass lönen blir först. Jag har tagit bort 2 dagar per månad nu, varannan torsdag. Detta betyder att jag ena veckan är ledig ons+tors och andra veckan mån, lör + sön. Om jag märker att vi har gått om pengar kvar trots mindre arbetstid så kommer jag försöka gå ner lite till. I dagsläget jobbar jag 25 timmar ena veckan och 35 timmar andra veckan, helt ok.

Känns verkligen som en stor sten släppte från magen och hjärtat, iaf halvvägs. Även om det bara är 1 dag varannan vecka så gör det så jäkla mycket. Jag får ledigt 2 dagar i rad varje vecka och det känns super bra!

Nu är jag ett steg närmare mer tid med min älskade W ♥

Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Vad härligt! :)

2010-11-10 @ 09:38:41
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Elli

Vad härligt! Och klokt av dig att verkligen föröka lösa en jobbig situation! :) Hoppas det kommer fungera bra!

2010-11-10 @ 20:37:18
Postat av: Anonym

Åh, va skönt! Bra gjort :-)



Man vill ju bara va såååå mycket som möjligt med sitt barn! Hoppas att det känns okej med ekonomin att du kan gå ner ännu lite till sen kanske? :-) E ju aldrig fel med mera ledighet säg och mycket tid med familjen!



Kramar!

2010-11-11 @ 00:09:49
Postat av: Aggie

Jaha, jag lyckades att inte skriva under min kommentar.



Jag skrev bar gjort och grattis och sen bla, bla...



Kram igen!

2010-11-11 @ 00:10:51
Postat av: Filippa - mamma till Liam

Skönt! Hoppas det inte gör på sig så mycket så du kan fortsätta att vara hemma. Kram

2010-11-11 @ 10:59:25
URL: http://liamochvi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0