Saker som gör mig galen (del2)

När jag kommer hem och det ser förjävligt ut.

När jag kommer hem efter en arbetsdag så förväntar jag mig alltid att det ska vara undanplockat och fint. Nu menar jag inte storstädning utan bara lite undanplockning av disk, leksaker samt en doft av nytvättat. Men tyvärr TYVÄRR så är det inte alltid så. Karln har minst 10 timmar på sig att göra något som tar MAX 30 min..Oftast så är allt gjort, men halvhjärtat. Med det menar jag lite disk kvar här, lite kläder och leksaker här och tvätten är tvättad men inte hängd.. Detta gör mig TOKIG.. Men det slutar ändå med att jag skrattar åt det, jag förstår inte. Det är komiskt. Hur man kan gå förbi samma disk minst 10 gånger samma dag utan att tänka "fan vad det ser ut" eller "nu ska jag ta undan de här"... KARLAR! Åh dessa karlar! Kan man köpa städmani på burk? Isåfall vill jag ha några stycken! Men vad gör detta egentligen, älskar honom iaf (: Men lite mer helhjärtad städning skulle int skada haha..morr!

Håller ni med eller håller ni inte med?

Kommentarer
Postat av: Louise Andersson

Halleluja! Jag stämmer in i din klagokör!

Dock är det ju så att alla karlar (undandagen finns säkert) är så här. Ju fler jag pratar med desto mer tror jag på detta.

Frågan är: Ska man kämpa på för att ändra något som är konstant eller ska man bara acceptera att det är så det är? Är irritationen värt det?

2010-11-23 @ 08:40:52
URL: http://viifemman.wordpress.com
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Hahaha, PRECIS så är min sambo också. Förstår inte att de inte ser hur det ser ut. Och när de har gjort något sådär halvdant så tycker de att de är duktiga för att de gjort något. Så typiskt karlar!

2010-11-23 @ 09:16:18
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Håller med x 100! Undrar om våra män kommer från samma planet? ;)

2010-11-23 @ 16:58:08
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter som min mor haha! Men håller med, det känns mycket bättre att ha ett fint och städat hem.. sen så tar det ju verkligen inte så lång tid. Ibland kan jag själv strunta i saker, man undrar fan varför?

Tror det är en dålig vana som man måste ta itu med..

2010-11-23 @ 22:30:56
URL: http://kinn.webblogg.se/
Postat av: ida

haha håller faktiskt helt med där :o Karlar ;p

Hur stor är eran lillkille då :) ?

Kram

2010-11-24 @ 07:39:40
URL: http://idaannayvonneberg.blogspot.com
Postat av: Elli

HÅLLER MED! Samma sak här hemma. Men jag kan inte skratta åt det :P

2010-11-24 @ 08:56:02
Postat av: Sabina

Håller med fullständigt. Jag funderar på om vi och karlarna har olika synceller......

2010-11-25 @ 11:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0