Dagens "Tyck till" - Plastikkirurgi

Plasktikkirurgi är ett ord vi alla hört. Vi alla känner nog någon som gjort/tänker göra en förändring i utseendet. Varför vill man göra en förändring? Är det okej? Är det värt? Är det rätt? Hur pass mycket får man ändra på sitt utseende utan att det blir to much? Alla har vi delade åsikter om detta så idag tänkte jag att vi skulle ta och tycka till om detta.

Så, vad tycker ni om plastikkirurgi?
Skulle ni kunna göra ett skönhetsingrepp?


Denise tycker till:
Jag personligen har inget emot plastikkirurgi. Men samtidigt så tycker jag att det är synd att vår värld blivit som den blivit, utseende fixerad. Om världen inte skulle skapat detta så skulle heller aldrig viljan att förändras uppstå. Är ni med? "Mina bröst är små, min näsa förstor och min mage för fet". Om det inte fanns något som hette för litet, för stort eller för fett så skulle människor inte behöva vara missnöjda. Men eftersom att världen inte ser ut som jag vill så tycker jag faktiskt att det är bra att plastikkirurgi finns. Man har möjligthet att förändra det man är missnöjd med, det man gått och mått dåligt över så länge. Sen att det finns dom människor som brukar detta lite väl mycket är en annan sak. Att göra "bara för att" tycker jag är lite väl mycket.

Om jag en dag skulle bli ekonomiskt oberoende så skulle jag kunna göra ett ingrepp men det är inget jag skulle spara pengar till i dagens läge.
Men vem vet hur jag tänker om 10 år.

Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Jag har heller inget emot plastikkirurgi, i lagom mängd. Man behöver verkligen inte överdriva tycker jag. Men precis som du säger så är det bra att man faktiskt kan ändra någonting som man verkligen inte trivs med.



Sen så tycker jag att det är väldigt bra att det finns möjlighet att ändra/fixa någonting med kroppen om man har vart med om en allvarlig olycka eller fötts med en missbildning. Då är det väldigt bra att det kan gå att fixa!

2011-04-04 @ 19:25:11
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: thess, mamma till savannah

Jag är väl varken för eller emot plastikkirurgi egentligen. Jag tycker att alla människor har rätt att göra med sin kropp såsom dom själva vill, det som dom mår bra av. Vad som är fysiskt bra och inte är ju en annan fråga som kan diskuteras, men den är jag inte insatt i så det lämnar jag :)

Jag skulle absolut kunna tänka mej två ingrepp, men som du sa så är det ingenting jag känner att jag vill SPARA mina pengar till nu, och dessutom är jag alldeles för rädd för riskerna så det kommer antagligen inte hända.

Jag antar att jag väl är lite mer för än emot då iofs, eftersom jag själv skulle kunna göra ett ingrepp :)

2011-04-04 @ 20:27:57
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag var inne i många många år på att göra en bröstförstoring, jag har knappt några bröst alls & har alltid känt mig okvinnlig. & sen efter 2 barn har det gjort sitt. Fram tills nu, bara för 2 månader sen kanske, slöt jag fred med min kropp. Jag är född sånhär, varför ska jag då ändra min kropp? Önskan finns nog fortfarande kvar (eftersom jag har funderat på det i ca 10 år), men så länge jag inte är ekonomiskt oberoende så kommer jag aldrig att göra det. Det finns roligare saker att lägga de pengarna på som tex en familjeresa eller en ny bil. Eller varför inte spara pengarna för att skänka dom till bättre behövande?

2011-04-04 @ 21:05:17
URL: http://fruhorn.com
Postat av: nathalie

jag håller med dig om vad du säger, jag är inte heller emot det, men jag tycker inte att man ska överdriva och göra hur mycket som helst. till exempel att fixa sin näsa typ 5 gånger, det tycker jag är helt onödigt. Men sen förstår jag dem som kanske gör en liten bröstförstoring. För vissa har väldigt små bröst, och det spelar ingen roll om ens kille tycker om dem, man måste vara nöjd med sig själv. Men detta är bara vad tycker! :)

2011-04-04 @ 21:16:26
Postat av: Lina

Jag tycker det är helt ok med plastikoperationer så länge det inte går över styr. Att göra nåt enstaka ingrepp för något man varit väldigt missnöjd med tycker jag är ok.

Jag har själv gjort en plastikoperation.

2011-04-05 @ 12:24:44
URL: http://aderia.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C & gravid

Jag är helt klart för plastikkirugi now doubt men

visst finns det något som kallas att göra med måtta.

Läskigt att se att folk kan utveckla ett beroende bara.

2011-04-05 @ 15:39:05
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Hanna

Antar att du kanske kollade på det där nya vad det nu hette plastikturisterna? Jag missade tyvärr det, är en aningen besatt av sånna program och är helt besatt av ett plastikkirurgiforum. Av den enkla anledningen att jag gjorde en full bukplastik med korrigering av bukmusklerna, fettsugning av rygg och en bröstförstoring för tio månader sen. Med andra ord är jag för plastikkirurgi :) men jag tycker inte att det ska gå till överdrift, där det blir ett beroende bara för att man vill ändra nåt som faktiskt inte behöver ändras på.



2011-04-07 @ 05:24:05
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0