Svar på frågestunden :)

Hade ni mer namnförslag till W?
sv: Det tog ett tag innan Wilgot fick heta Wilgot. Wilgot var ett namn vi hade redan från början då W låg i magen. Men självklart hade vi en hel drös med olika namn. Vi testade olika namn i nästan en månad men återkom alltid till Wilgot. Släkten är ju bra på att tycka till när det gäller namn och de flesta ratade namnet Wilgot. Men hey, det är inte deras barn hähä :) Jag minns knappt vilka namn vi hade men Wiggo & Elliot var två i alla fall. Pappa S tyckte Zonic men det blev nedröstat på en gång haha.

Visste ni könet innan han kom till världen?
sv: Ja det gjorde vi. Vi var så förbaskat nyfikna så vi bad dom kolla på RUL. En ganska rolig sak som hände efter att vi fått reda på att det var en liten kille var att låten "If i were a boy" spelades när vi tog en lunch :) En låt att minnas :)

Hade ni några tjejnamn utifall?
sv: Ja det hade vi. Vi började spana lite innan vi fått reda på det så det fanns en del även där. Jag har länge sagt att mina barn ska heta Wiggo & Wilda men det blev en Wilgot istället för en Wiggo. Namnet Wilda har nog legat längst på min favorit lista. Vem vet om det kommer en Wilda någon gång. Ett namn som pappa S tyckte var Chloé.

Vill ni ha ett/flera syskon till W?

sv: Klart vi vill ha syskon till Wilgot. Hur många det blir vet vi inte än. Det får man se när man väl får ett till. Vi kanske nöjer oss med två eller så gör vi det inte, kanske blir vi en "familjen annorlunda" haha. Nej men syskon ska han få, hur många det är frågan det. :)

Vad är det du jobbar med?

Jag jobbar i butik, hemköp. Det är ett gammalt helgjobb som hängt kvar sedan gymnasiet. Jag blev gravid och kände att det inte riktigt var läge att byta upp mig. Sen var jag mammaledig och nu är jag tillbaka. Trivs väldigt bra trots att det inte är något super jobb. Jag är social och älskar service (konstigt nog haha). Blir nog kvar ett tag till i alla fall :)

Bor ni i hus eller lägenhet?

Vi bor i lägenhet. En stor tvåa på 69 kvd. Vi har ett litet extra rum, en walk in closet typ och den använder vi som sovrum så lägenheten blir som en liten 3a. Passar oss perfekt :)

Hur är det att vara mamma så ung?
Så ung är jag väl inte. Jag fyller 23 i år (herremintjockagud). Men jag är inte gammal heller och det trivs jag med. Jag har alltid velat vara klar med alla barn innan jag fyller 30 och så ska det bli. Jag har själv unga föräldrar (Dom var exakt lika gamla som mig och S när dom fick mig) och har alltid älskat det. Jag hoppas att Wilgot kommer uppskatta det lika mycket som jag gör :)

När börjar nu göra designer igen?

sv: Oj du, när nästa unge ploppar ut (när nu det blir). Jag har absolut ingen tid och det är precis det man behöver, tid. Det var lättare förr när Wilgot var yngre och mindre krävande om du förstår mig rätt. Nu är det fullfart hela dagarna och tittar man bort så gör han rackartyg. Eftersom att jag och S jobbar om varandra så kan han aldrig ta honom så jag kan sitta och pilla på designer utan när jag är ledig så har jag Wilgot. Så när tiden finns så kommer jag nog att nörja igen :)

Jobbar du på hemköp i Saltis? Jag tyckte jag såg dig i centrumet.
sv: Haha ja det gör jag! Kom fram och hälsa nästa gång :)

Bästa: Låt, film o serie?
sv: Oj svår fråga! (tänker så att det knaaaakar). Bästa låt: Det är himla svårt men en låt som alltid får mig glad är Jason Mraz låt  "im yours" . Fast en gapig metallåt är aldrig fel heller, Bullet for my Valentine´s låt Hand of blood är en jag aldrig tröttar på. Bästa film är nog "a walk to remember", gosh i love it! Bästa serie måste vara ensam mamma söker eller någe förlossningsprogram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0