Wilgot är mega sjuk :(

Stackars pluppisen. Han har sky hög feber, magsjuka och ögoninflammation. Han gnyr, somnar till, vaknar, gråter och somnar om. Han vill ligga i min famn men famnen ger värme och det är det sista han behöver. Jag bränner mig nästan på honom. Alvedonen verkar inte fungera då febern bara går upp. Jag avskyr detta. Det gör ont i hela mig och tårarna är inte långt borta.

Lyckades lägga honom i sin säng nyss och förhoppningsvis så kyler det honom lite.

:( Mammahjärtat värker.

Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Ett tips är att koombinera alvedon och Ipren, det hjälper bättre om inte bara Alvedon funkar. Tydligen så tar inte barnen upp alvedon lika bra när de är små.



Kramar och krya på honom!

2011-04-20 @ 17:10:42
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Denise mamma till lucas

Hej (:



När febern bara gå ut och inte ner med alvedon fick jag tvingad av sjukvårdsupplysningen att trycka i min son dricka. När barnet inte har tillräkligt med vätska i kroppen så biten inte alvedonen. Så ett tips från mig som jag fick via sjukvårdsupplysningen var:



Sätt barnet på diskbänken med bara blöja, häll upp vatten i diskhorn skall vara temp på vattnet mellan 20-27 låt han sitta med fötterna i vattnet samtligt som du försöker få i han minst 2 dl med vatten på 10 min gärna mera än 2dl vatten.



Sen kan du skifta mellan alvedon, ipren.



Hoppas att febern snart går ner.

2011-04-20 @ 20:45:53
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Stackars, stackars Wilgot!! Hoppas han mår bra snart!!

2011-04-20 @ 20:58:06
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: ida

stackars liten :( hoppas han kryar på sig snart ! Kram

2011-04-20 @ 23:08:10
URL: http://idaannayvonneberg.blogspot.com
Postat av: Lervikarna

Ge honom Ipren oral suspension 20 mg/ml, finns recetfritt på apoteket. 3.5 ml,3 till 4 gånger per dygn. Bättre mot feber än Alvedon, om han nyss har fått Alvedon gör det inget men han ska sen inte ha båda samtidigt.

Ha inget täcke på honom och låt han vara lättklädd, helst inget alls.

2011-04-21 @ 10:12:35
URL: http://lervikshustrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0