Stolt och funderare.

Idag är jag stolt över mig själv. Jag har klarat av 3 arbetsdagar (visserligen har det var en hel del klagande och en hel del smärta) och nu är det bara 2 kvar sen får jag helg. Jag är mäkta imponerad vad man klarar av. Att jobba med foglossning är värre än att föda barn. När man föder barn får man ändå de finaste tacket man kan få, en underbaring. O vad får man när man jobbar med foglossning? Ännu mer ont, haha. Lite skrattretande är detta må jag säga.

Det ser ut som jag gjorde något helt annat igår kväll än och sova om man säger så.
Men än så länge ligger kryckorna på hyllan.


Men jag funderar på en sak.
Är det värt att vara envis och kämpa in i det sista för att sedan inte kunna gå förens nästa dag?

Kanske borde jag ge mig och sjukskriva mig på halvtid? Det är svårt det där. Det känns som om man misslyckas om man blir sjukskriven. Att man ger upp och är hopplös. Såna saker vill man ju inte känna. Ibland är det svårt att erkänna för sig själv att man behöver vila, att kroppen inte orkar. Jag är envis som en gris och att känna att jag misslyckas är det sista jag vill. Det är nästan så det är pinsamt, att sjukskriva sig alltså. Åh varför kan inte allt bara vara liiiite bättre?


Kommentarer
Postat av: Linn

Det är klart du ska sjukskriva dig om det gör såådär ont! Självklart "misslyckas" du inte om du sjukskriver dig, du har ju inte bestämt själv att du ska ha foglossning 24/7!

2011-08-04 @ 10:18:10
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Denise! Du måste ju lyssna på din kropp, din toka. Enligt mig så låter det som att den säger åt dig att sakta ner ganska rejält. Det är INTE meningen att du ska vara invalid vid slutet av dagen! Du måste tänka på att du fortfarande är hyfsat tidigt i graviditeten och foglossning är ju tyvärr något som inte har en tendens att bli bättre längre fram. Ju värre du pressar på kroppen nu, ju värre lär det också bli i slutet - och du har ju lillen att tänka på, han måste ju fortfarande tas omhand :) Har du testat ett foglossningsbälte? Här kan man få låna eller hyra olika varianter från sjukgymnaster eller vårdcentraler. Jag har fått låna den billigaste och enklaste varianten och den hjälper jättemycket tycker jag! Kolla upp det om du inte redan gjort det, och dra ner på tempot lite grann & undersök det där med sjukskrivning tycker jag. Du är inte värdelös för att du tar hand om dig själv, du är ju gravid - och det är inget misslyckande! :)

2011-08-04 @ 10:49:41
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Josefine B

Du är så himla stark! Jag tänkte likadant som du om sjukskrivningen.. Men när jag gick till dr med ryggen blev hon nästan arg på mig för att jag hade gått och jobbat (äldreomsorgen). Du måste tänka på dig själv, och på bebis! Det komr ju inte bli bättre av att slita ut sig som sagt. Varva ner och ta hand om dig... du är så duktig!

2011-08-04 @ 10:50:45
Postat av: i min lilla lilla värld

Tänk på din kropp. Den ska klara sig igenom några månader till

2011-08-04 @ 13:41:06
URL: http://saratilling.se
Postat av: Plutten

Man ska ALLTID tänka på hälsan först o främst. Man är KLOK om man säger ifrån om man inte orkar. Så känn efter o gör de som känns bäst i kroppen för dej:)

2011-08-04 @ 14:39:55
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: alexandra mamma till Tove

du ger ju knappast upp för att du sjukskriver dig på halvtid. bättre det än att du inte kan gå och inte kan ta han d om det barn du redan har.



du kanske inte behöver gå ner på halvtid. testa med 25% sjukskrivning,. det lilla kan ju hjälpa mycket..



ta hand om dig.

2011-08-04 @ 15:12:17
URL: http://axdal.se
Postat av: Sanna, Liams mamma

Vill inte låta som din mamma men varför i hela friden ska du kämpa och jbba när du lider så? Är det någon som tackar dig eller tycker att du är duktig? Man är inte sämre för att man mår dåligt och du kan ju inte rå för att du fått foglossningen från helvetet? Bättre jobba halvtid och ha ett liv, vara en glad mamma och arbetskamrat än att lida sig igenom dagen och må pyton. Tycker jag iaf :)



Kram!

2011-08-04 @ 23:16:32
URL: http://sansi.blogg.se/
Postat av: Lilla familjen

Tycker du är jätteduktig, men lite vila måste man få också ! Det är inget vidare med foglossning :(

2011-08-07 @ 04:01:56
URL: http://tweju.blogg.se/
Postat av: Jenny

Är det nånting jag verkligen ångrar så är det att jag stod ut så jäkla länge på jobbet. Jag hade som du, sjukt ont. Gick och grinade och pinade på... Och hade jag vetat hur lång tid det tar att bli återställd igen hade jag sjukskrivit mig bra mycket tidigare (trots utskällning från chefen, du har säkert hört din mamma berätta hur han är).

Grejen är ju att du denna gång, till skillnad mot med Wilgot, har två barn att ta hand om. Inget vilande den här gången inte, inget sittande i timmar för att sniffa bebis... ;-)

Så du snälla, tänk på dig själv i detta. Var snäll mot dig själv, var snäll mot Willes mamma! Du kommer må så himla mycket bättre med lite vila och slippa minnas den sista tiden av graviditeten som i en dimma av smärta. :-)

2011-08-14 @ 00:54:23
URL: http://bilancia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0