Rackaronge!

 

Två oldies på lilla W :)

 

Min lilla skruttunge börjar trotsa allt mer nu. Han har lärt sig bitas, slåss och göra illa sig själv utan att någon lärt eller visat honom. HUR i hela friden lyckas rackarongen? När ordet nej eller ajabaja når hans små öron så börjas det. Han testar allt hela tiden och idag fick mammsen känna på hur det känns att bli biten riktigt hårt i handen. Det var inte speciellt skönt om man säger så. Hur får man barn att inte göra illa andra? Det är ju inte så att han förstår mig när jag säger "Du får inte bitas Wilgot, det gör ont på mamma när du gör så". Det ända han förstår i den meningen är Wilgot och du får inte. Och vad gör han när han hör det? Jo testar mig genom att göra saker han inte får...och sen börjas det om. Men allt detta hör till, synd bara att han tycker det är så himla roligt att testa haha. Oavsett hur mycket rackartyg han håller på med så är han så himla go, mammas prins.

Förskoleångest.. På måndag börjar inskolningen :( Min lilla bääääsis! Jag är så ångestfylld så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Att han ska börja har jag inge problem med längre utan nu är det våra jobbscheman som tar kål på mig. Skulle vi jobba dom timmarna vi har idag så skulle det betyda att vi inte har en ENDASTE ledig dag tillsammans alla på heeeela månaden. Det går inte...det hör väl vem som helst. W måste få ha oss tillsamamns någongång. Detta i sin tur betyder att vi måste gå ner jäääkligt mycket i arbetstid för att få dessa dagar. Vi jobbar varannan helg båda två, olika helger. När jag är ledig jobbar S och när han är ledig jobbar jag. Åh nyttjobb.nu.. Men jag älskar mitt jobb.. mina arbetskollegor.. Så ja, ner i arbetstid får det bli. Vi får leva snålt som attan men det är det värt. Det ordnar sig alltid.. förhoppningsvis.  :((

Kommentarer
Postat av: M

Hur gammal är Wilgot?

2011-01-04 @ 20:27:25
Postat av: ida

William är precis lika dan ;p Så fort man säger nej så gör han det igen & igen .. Eller så lägger han sig ner med huvudet i golvet och gallskriker :P haha



Förstår att det känns jobbigt det här med dagis och era arbetstider , men förök minska ner på arbetet och lev liite snålare , tror faktiskt jag skulle ha gjort det i erat läge :)

2011-01-05 @ 13:22:16
URL: http://idaannayvonneberg.blogspot.com
Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

sv: Tack för tipset :) Dom där bollarna kan nog bli fina på väggarna, Vidar är ju bolltokig så det passar bra :P Har också funderat på en sån(antar att det är en expert hylla du menar) men den får inte plats i Vidars rum :P

2011-01-05 @ 13:28:28
URL: http://grynis.blogg.se/
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

hahah va söt!

2011-01-06 @ 19:20:51
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad jobbigt att det inte funkar med era jobb :( Liam börjar också dagis till veckan, men det ska bli spännande. Han lever verkligen upp när han får vara med andra barn och jag hoppas att han ska trivas :) problem med trots har vi med, Liam brukar slå sitt huvud i golvet eller väggen när han inte får som han vill, men tack och lov så gör han inte illa oss. Än iaf ;)

2011-01-07 @ 21:27:50
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Emelie - 18 år och ensamstående mamma till Wilma

hur har ni fått dom att sitta fast sådär på hans huvud? :D

2011-01-08 @ 15:25:17
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Martina

Vilken förskola ska han börja på?, hoppas inskolningen går bra för er och att ni trivs..speciellt Wilgot

2011-01-08 @ 17:11:31
URL: http://maarreb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0