Baksidan av att vara gravid.

Denna graviditet har gjort sitt om man säger så. För ett tag sedan pratade jag om att jag fått åderbråck. Dessa åderbrock blir bara värre och värre. Det är verkligen inte kul för fem öre. Jag lider lite smått. Tycker att det är äckligt och fult. Men vad gör man? Allt har en baksida och det är tur att det går att behandla. Det är precis vad jag ska göra ska jag säga er. Bjuder på ett par bilder för att visa er sanningen. Har dragit ner ljuset och fördjupat fotorna lite för att förstärka hur det ser ut.

Varsågod och njut.



Som sagt, detta är inget jag är glad över. Att visa benen gör jag inte frivilligt. Jag längtar så mycket efter att minibebis ploppat ut så jag kan behandla detta. Men just nu försöker jag att inte tänka på det så mycket, jag är ju trots allt gravid och det är så jag får tänka. Jag får något undertbart utav det.

Är det någon som gjort ett åderbråcksbehandling? Berätta gärna om det!!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Min kompis fick åderbrock som ung. Hon stod i kö i flera år och tillslut orka hon inte vänta mer så hon betalade det själv.. På Maria, va heter det? i stockholm. Hon är väldigt nöjd nu efter, för hon hade väldigt ont av de också. Använd stödstrumpor så mkt som det går (i denna härliga hemska värme). och som du säger, det är helt klart värt det i slutändan !

2011-07-02 @ 11:22:39
Postat av: Viola

Det sägs att stödstrumpor kan hjälpa en del, prova det!

2011-07-02 @ 12:25:23
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Kan glädja dig med att det inte alls ser lika hemskt ut som mina bristningar graviditeten ärade mina ben & lår med. & som sagt, åderbråck går ju att bli av med i alla fall :) Min moster fick behandlat några på sina ben & de syns inte ett dyft längre :)

2011-07-02 @ 13:44:32
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag har åderbråck på baksidan på ena benet. Fick det med första barnet. Inget jag tänker på eftersom jag sällan ser det. Tack o lov!

2011-07-02 @ 22:44:45
URL: http://evelinalundin.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C & gravid

Min moster har korrigerat sina och hon har fått fina släta ben efter. Helt klart värt det om man frågar henne :)

Hon gjorde på en privat klinik i Gamla stan.

2011-07-04 @ 09:31:04
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du ska inte ha stödstrumpor! Inte när bråcken sitter ovanför knät. Eller ja, det finns ju stödstrumpor som går ända upp på låren, men de är värdelösa om du frågar mig, bara hasar ner. Och svindyra är de med.

Om du har vanliga stödstrumpor nu så gör du allting värre och du kan riskera få blodpropp, som jag fick. Inte kul alls kan jag lova! Och nu efter två täta graviditeter ser mina ben ut som min gamla mormors ben. Yey.



Mina ben såg sju resor värre ut än dina... Riktigt tjocka var "bulorna" också, och gjorde så jävla ont. Har alltid haft åderbråck, men när jag var med barn så det värre ut än värst. Fick ta blodförtunnande sprutor varje dag genom bägge graviditeterna och sen 6 veckor efter.

Det som är lite glädjande är att det faktiskt BLIR bättre. Inte helt bra, men bättre. Men ha tålamod för det kan ta ett tag!



Om du vill göra nånting åt bråcken sen så måste man vänta minst 6 mån efter graviditeten och så får man inte planera att bli gravid igen, för isåfall så väntar de med att korrigera efter att alla graviditeter är klara. Vilket man ju kan förstå... Fast vem ska kolla det?



(nej jag har inte gjort nåt åt mina. än.)



Hoppas du inte har ont av dina bråck i alla fall!

2011-07-14 @ 23:39:22
URL: http://bilancia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0