Kaos i kryddhörnan



Vår kryddhörna är totalt kaos. Det är kryddor allover om jag säger så. Har säkert 40st olika kryddor, och inte använder jag alla heller. Jag har länge letat efter den perfekta kryddhyllan, utan resultat förstås. Om ni sitter inne med värsta tipset så kan ni ju alltid dela med er.

Jag tror minsann att min familj lider av "Måste ha, måste köpa, köpte"-syndromet. Man kan omöjligt behöva allt som står i denna hörna. Jag använder max 10 olika kryddsorter och då kanske jag ska tillägga att jag lagar mat 95% av alla gånger. Nåväl, kryddbrist lider vi inte av iaf.
Någon annan som lider utav det? Vi kan la bilda klubb eller något. haha!

Idag väntas jobb, men innan dess så ska lillskrutten hämtas från dagis. Vet ni vad? Han grät inte vid lämningen idag heller. OJ VAD MAMMA ÄR LYCKLIG! Han hade tydligen börjat springa mot sin fröken i en väldans fart. Det är knappt så jag tror det är sant. Vilken förändring! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh fasen! Alldeles för krångligt för mig! Haha



Min blogg ser ut som ett sunk och inte känner jag en människa som vet hur man fixar till den!



Vi har det jäkligt bra med kryddorna, jag slipper se dem över huvudtaget. Jag har köpt sånna där i lägg till en låda som jag lägger alla kryddburkar i. Så med andra ord så ligger dem i en bred låda utan att samla damm eller flott från spisen :)

2011-03-16 @ 11:04:43
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Postat av: Grynet

Hahaha vi är preciiiis likadana! Eller nåja, jag i alla fall för det är jag som lagar all mat här hemma. Men jag använder iof alla kryddor men det är ändå en salig röra :P

2011-03-16 @ 15:51:51
URL: http://rockinmama.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

hos oss är det också kaos med kryddorna =) jag måste leta rätt på de kryddor jag ska använda i matlagningen innan jag börjar för ibland kan det ta upp mot 10-15 minuter att hitta rätt i djungeln med kryddorna! kram

2011-03-17 @ 09:52:41
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Det är klart att det är skillnad på att säga ordet "ungmamma" eller "jag blev mamma som ung". Men jag tror det hela i slutändan handlar lite om hur man ser på ordet "ungmamma".



Jag väljer att inte förknippa det med något negativt och har därför inga svårigheter med att säga eller skriva att jag är en ungmamma, just baserat på min ålder. Men i slutändan är vi alla mammor oavsett om vi är 40+ eller om vi är 15.



Tror även många använder ordet ungmamma för att finna andra i samma situation. För oftast har man mer gemensamt med en mamma i samma ålder som en själv än en mamma som är 20 år äldre.



Kram Sanna

2011-03-17 @ 15:16:52
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Oj oj vad många kryddor

2011-03-17 @ 23:27:29
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0