Samtalet man inte vill få.

Igår när jag skulle fara till jobbet så fick jag det, ett samtal man inte vill få. Aldrig. Wilgot hade ramlat på dagis. När jag hörde ramlat så stannade mammahjärtat upp och det gjorde så ont. Han hade fassnat i en rockring och fallit framåt. Han skrapade upp några fingrar och slog nästan av ena nageln. Pedagogen sa att han hade ont och var ledsen men att dom hade tvättat rent och plåstrat om honom.

Staffan for och hämtade honom och jag for till bussen. Det sista jag ville göra. Jag ville självklart finnas där för min lilla prins när det onda tagit över. Men nej, på bussen satt jag och var orolig som attan. Mammas lilla hjärta.

När staffan anlänt på förskolan var Wilgot glad. Han satt och mumsade fisk till lunch. Det var tydligen då han hade blivit glad igen, när maten blev serverad. "Skadorna" var inte alls lika stora som jag trodde, det känns skönt. Nu hoppas vi på att nageln växer ut rätt "peppar peppar" och att det inte blir inflammerat. Idag verkar skrutten inte känna av det onda iallfall. Pjuh.

Jag vill aldrig få ett sådant samtal igen.

Samtidigt vet jag att det kommer igen, och igen. Antagligen flera stycken.

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Ush aldrig kul att få ett sådant samtal. Skönt att allt verkar vara bra :D

2011-05-18 @ 11:32:45
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Sandra

Det är verkligen ett samtal man inte vill ha!

Min son ramlade ner från en klätterställning på dagis nu i vintras och landade på ryggen, kunde inte gå ordentligt, inte andas ordentligt så för oss blev det ett sjukhusbesök efter det!



Skönt att det gick bra med Wilgot!

2011-05-18 @ 11:53:58
URL: http://shabbychicme.blogg.se/
Postat av: Angelica v30

Så läskigt, det drar i hjärtat på mig bara jag läser detta . Hoppas han kryar på sig ! (:

2011-05-19 @ 11:29:38
URL: http://tweju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0