Utdrag ur förlossningen med Wilgot ♥

En del har undrat lite om min förlossning med Wilgot så här kommer ett utdrag från dagen då min älskade onge föddes. Det gick väldigt väldigt snabbt och jag var inte alls beredd på det. Det hade kunnat gå ännu fortare då jag redan kände av krystvärkarna hemma. Men oavsett vad så är detta en av de underbaraste dagarna i mitt liv. Jag är så stolt över mig själv, den kraft och styrka som gömmer sig i min kropp. Jag klarade det, jag klarade att föda naturligt trots att det inte var planerat. Världens finaste son fick jag också (såklart). ♥



"Den 18de Oktober 09 började som vilken dag som helst.
Men runt klockan 11-12 så började jag få lite mensmolsvärk, men tänkte inte mer på det eftersom att jag hade gått med det till och från i 2 veckor. Runt klockan 14.00 så åkte jag, Staffan och mamma till coop för att inhandla en planka samt lite smått som behövdes hem. I affären samt i bilen kände jag av dessa värkar men det var fortfarande inget som gjorde att jag visste att det var på g.

Omkring klockan 15 kom jag och Staffan hem igen. Jag satt mig för att kissa och av ren vana så kollar man ner i trosorna och då fick jag syn på en brun flytning. Det var då jag förstod att detta kanske inte var förvärkar, men vad var det? Vid fyra tog jag mig ett bad & jag bad Staffan diska upp disken ifall att det hade satt igång.

Vid fem snåret så ringer mamma igen, frågade hur det var och om hon skulle hämta upp oss och köra in oss på en gång, nej det är ingen fara än svarade jag så vi la på. Gick då på toaletten igen och då upptäckte jag att den bruna flytningen var inte längre någon flytning utan blod så jag tar och ringer in till förlossningen. Hon avslutade samtalet med att förklara att det lika gärna kunde bli så att jag fick återvända hem eftersom att det kunde vara så pass tidigt in i förlossningen. Jaha tänkte jag, det struntar väl jag i.

Slängde in ett blogginlägg klockan 17:17.
Alla grejer var packade och mamma hämtade upp oss. Jag sitter i bilen 17.46, vart vi var då vet jag inte men jag kommer ihåg klockslaget. Mamma insåg allvaret i mina värkar då jag kände mig sjukt illamående, satt med fönstret uppe och andades, precis som jag lärt mig. Mamma gasade på för fulla muggar och körde mot rött kom jag ihåg.  Klockan 6 får vi komma in i ett rum, vi möttes av en underbar barnmorska.

"OJ OJ 10 cm öppet, du har verkligen gjort ett bra jobb hemma, nu blir det bebis"
Klockan var nu 18.40. La mig till rätta i sängen och barnmorskan frågade ifall jag ville prova lustgasten, tjaa jaa svarade jag. Provade men andades självklart fel i första värken. Andra gick bättre men det var inget jag gillade, så jag la ifrån mig den.

Klockan 18.56 börjar jag känna ett tryck och förklarade att nu känns det som att jag ska skita på mig. Oj oj sa dom och fick jätte bråttom för dom skulle ju lägga skydd under mig osv. Började trycka på och sen hör jag "Oj här kommer hela fosterhinnan ut som en ballong" "Kolla hit Staffan" "Detta är väldigt ovanligt, jag har aldrig vart med om detta förut, bara hört om det". Krystade allt vad jag kunde jag kände hur huvudet kom ut, blev alldeles skakis. Plopp sa det och hörde lillen skrika. Mitt hjärta började slå och jag började skaka av lyckorus. Klockan var nu 19.06, det var då min älskade son föddes."

Vill ni läsa mer så kan ni göra det HÄR! Har ni frågor så fråga på. Var inte rädda för att fråga pinsamma saker, jag svarar gärna haha :)

Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Åh, en sån förlossning skulle jag kunna tänka mig! ;) Mina värkar började natten till söndagen och hon är född natten till torsdagen. Fast vid det laget hade min kropp gett upp, så det var sugklockan som fick ut henne - inte jag.. :D



Håller tummarna för att det inte går fullt lika fort den här gången dock, för då hinner du väl knappt blinka!

2011-11-22 @ 10:52:05
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Mamma till Leo

Åh fint skrivet :) Och vilka bilder :)



Fosterhinnan kom ut som en "ballong" för mig med :)

2011-11-22 @ 11:39:39
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/
Postat av: Sandra

sv. haha ne kan tänka mig det! Tyckte då med att det var jätteskönt att få en datum! Hoppas hon vill ut snart! :)

2011-11-22 @ 11:43:42
URL: http://sandraandrejev.blogg.se/
Postat av: Josefin - Melwins mamma

ah vilken jäkla drömförlossning va?. medans ja låg i fjorton timmar på förlossingen, och öppnade mig 6 cm! låg i 4 timmar och va 9½ cm öppen trodde seriöst min rumpa skulle spricka! hade du planerat snitt med wilgot?

2011-11-22 @ 11:44:28
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Åååå :´) Vad fort det gick! SKönt, smatidigt som det måste vara lite läskigt då det går så fort... DUKTIG DU KVINNA som födde utan bedövning, holy shit!!!! :D

2011-11-22 @ 12:03:30
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Hallelujah. Lyxförlossning!

Tryck ut lillan nu, jag vill läsa en ny förlossningsberättelse :D Kram

2011-11-22 @ 13:59:26
URL: http://denize.se
Postat av: Vanilla - i väntan på liten

Hej!

Har precis hittat till din blogg, jag har BF 9 december så det ska bli kul att följa dig! Jag har lagt till dig på Bloglovin! :-)



Jag går också och väntar på att bebisen ska vilja komma ut, men jag tänkte faktiskt jobba hela nästa vecka också, får se om jag orkar! :-)



Kramar

2011-11-22 @ 14:01:49
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: Maria - mamma till underbara Kasper!

Haha, min förlossning gick t.o.m. snabbare. Kände inga förvärkar överhuvudtaget och den första lilla lilla sammandragningen kom 2 timmar innan han var ute.. Alltså jag hade inte kännt NÅGONTING alls.. Haha. Så nästa unge blir utan tvekan planerat kejsarsnitt två veckor innan BF ;)

2011-11-22 @ 14:40:19
URL: http://www.starweb.nu
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Shit vilken snabb förlossning! Hoppas de går lika snabbt denna gången! Själv låg man ca 19 timmar med regelbundna värkar innan Lucas ville komma ut :P



2011-11-22 @ 16:27:44
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Hannele - mamma till två prinsar

Haha..vilken klockren snabb förlossningen! Sköööönt med andra ord säger ja ^^,



Mene..jag fattar fortfarande inte varför folk säger att det känns som man ska skita när det blir krystvärkar, har aldrig känt så förut eller jo med Kevin men han försökte röra sig mot utgången men ut kom han ju inte via den vägen i alla fall med Albin så kände det helt annorlundare xD

2011-11-22 @ 16:53:47
URL: http://thedevilspet.bloggplatsen.se
Postat av: I - med två små troll

Oj, hoppas att det inte går ännu snabbare den här gången.

2011-11-22 @ 17:37:06
URL: http://casalinga.blogg.se/
Postat av: Lotta, Millebus & Lill* i magen

En sån kan jag med tänka mig, varty beställer man en sån?=P Hoppas du har flyt denna gång med då!=)

2011-11-22 @ 17:46:32
URL: http://sessancharlotte.blogg.se/
Postat av: Louise - Tvillingar i magen

Vilken drömförlossning :) Helt otroligt att det gick så fort:)

2011-11-23 @ 12:52:37
URL: http://louiserautio.webblogg.se/
Postat av: Katty

Får rysningar när jag läser!!

Åhhh, flashback när jag själv födde min son!!



Fint skriver du!!

Kram

2012-01-15 @ 19:15:04
URL: http://blondiekatty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0