Lite Wilgot ♥



Snart fyller min lilla bebis skrutt 2 år (på tisdag).
Det är inte rätt att kalla honom för min lilla bebis skrutt då han numera är en liten pojke. Det var länge sen jag skrev om W, vad han gillar, hur han är och hur han utvecklas. Så varför inte göra det?

Wilgot förstår allt i hans vardag men skippar det där med att prata. Han kan säga många många ord men har inte riktigt kommit på att man ska använda dom när man vill något. Vill han något så visar han vad han vill. Ställer man då frågan om det är ex vatten han vill ha så säger han "Ja, vatten" eller "mer vatten" osv. Vi förstår varandra, kanske är det därför han har skippat det där med att prata.

Han har sedan en längre tid visat uppskattning och det är så himla charmigt att se. Han blir alldeles till sig och skrattar av lycka samtidigt som han utbrister i ett WOOOOOOOOW :D Som idag när vi bäddade rent hans säng med nya fina lakan. Det var en nöjd kille som glatt la sig i sängen. Tänk att en sån liten sak kan göra en 2åring så glad.

Wilgot älskar att leka "vardag". Dockan får göra det mesta som han själv får göra. Har han gjort ajabaja så har dockan gjort det. När han leker med sina nallar och djur så delas det ofta ut pussar och kramar. Dom ska nattas, äta och leka. Han tycker om att måla och musik. Han har precis börjat intressera sig för tvn, speciellt när det är barnprogram med andra barn. Alltså otecknat. Astrid Lindgren är en favorit, förutom teckenspråksprogrammen. Han älskar alla djur. Så fort han ser ett djur någon stans så låter han som det. Get/får är favoriten just nu. Hundar och katter ligger inte långt efter.

Han har världens sämsta tålamod (vem kan han ha fått de ifråååååån) och är envis som en gris (det med...hmmm). Vi tränar på detta genom att lägga pussel och andra pillgrejer. Pusslet har han tränat på i några dagar och nu klarar han hela själv. Han testar allt hela tiden, framför allt mitt tålamod. Just nu tränar vi stenhårt på att säga förlåt, blåsa och sedan puss&kram då det oftast handlar om att kasta grejer och slåss. Jag vet att han har tråkigt när detta börjar så det är en liten påminnelse till mig själv.. LEK!

Wilgot gillar fortfarande inte att få vatten i ansiktet/över huvudet, men bada går bra. Han tycker dock det är lite läskigt ibland men inte alls lika kraftigt som förut. I badkaret "lagas det mat" och han badar gärna längre än längst.

Han är världens mysigaste lilla kille som älskar att pussas och kramas. Han älskar människor och är inte blyg att ge andra kramar och pussar. Han är som nöjdast med folk runt omkring sig. När han sitter i soffan så vill han alltid ha filten och kudden. Sen sitter han där och myser, helst ska även vi sitta där. Men inte för nära varandra (jag och pappa S alltså) för då blir det klagomål. Min mamma faktiskt..

Han har börjat spexa, mest hela tiden. Nya grejen är att skratta roligt. Även om han skrattar på riktigt så ska han förvränga sitt skratt med något som får mig att kikna. Han är för rolig. Han är en riktig liten pajas. En glädjespridare av sin egna sort. Att härmas är han bäst på. Skrattar vi åt något, skrattar han. Hostar vi, hostar han. Dansar vi, dansar han. Ni förstår. Allt.

I morse var det första gången Wilgot fick upp ur sin säng självmant. Kl 8 kom han in till oss med en fylld blöja. Sen var morgonen igång. Idag har jag vart och handlat några små presenter till W. Det blev en potta och nappflaska till dockan, en gående hund, en bil, lera, en badanka, strumpor och en reflex. Han kommer få så mycket av hans nära och kära så det känns lite överflödigt att vräka på med presenter. Men nååågra morgonpaket ska ongen få öppna på tisdag :)

Det var lite om lilla W. Det är så svårt att komma ihåg allt såhär på rak arm. Men jag ville iaf skriva ner lite så det finns sparat. Man glömmer ju saker så fort. Helt plötsligt så är det förträngt och då blir man så arg över att man inte minns. Så detta var mest för vår egna skull, till arkivet så att säga.


Kommentarer
Postat av: Lilla familjen

Det är så roligt när dom börjar leka "roll-lekar", som med nallarna eller legogubbarna ...Jag kan stå så länge jag får och titta på i smyg (:

2011-10-16 @ 20:39:16
URL: http://tweju.blogg.se/
Postat av: Augustifamiljen

Åh va roligt att jag hittade din blogg, jättefin och fina bilder och precis en sån blogg jag gillar :)



Tips på vad du kan göra hemma, skulle jag säga bakning. Trevligt och du kan äta allt det goda i soffan efteråt ;)

2011-10-19 @ 10:04:31
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0