Så irriterande!!!

Efter en lång arbetsdag med mycket stress då vi hade utförsäljning av alla varor för att vi ska stänga så åker jag och hämtar Wilgot. Vi ska vidare till hans morfar för att äta middag. När jag kommer fram till förskolan så berättar dom somvanligt om hans dag. Wilgots pedagoger har gått hem för dagen och dom är gemensamt ute med mellan/stora gruppen på gården. Jag får höra att han inte ätit något på hela dagen, han ville bara dricka lite mjölk. Jag tänker genast att något måste vara på tok då Wilgot ALLTID äter ALLT. Han är den som mumsar i sig när de andra barnen petar i maten för att den inte smakar något vidare. Hon avbryter min tanke med ett "ja och enligt pedagogerna så är detta inget som brukar ske, han brukar alltid äta". "Han har vart lite sådär smågrinig idag, men bara till och från". Någon som inte heller är likt honom. Hon sa även att det går munblåsor på förskolan och att det kan vara orsaken till att han inte velat äta så jag skulle kolla i hans mun när vi kom hem.

Vi tackade för oss och begav oss till pappa min.  Han satt lugnt och fint i vagnen och sa nej till allt somvanligt. När vi kommer fram till pappa och klätt av oss börjar gnället. Vi märker med en gång att något är fel, han är ju förbövelen jätte sjuk och mega varm. Tar tempen, 40 grader. HALLÅ HUR I HELA FRIDEN KAN MAN MISSA ATT EN UNGE HAR SÅ HÖG FEBER? Dom vet att han alltid äter och i kombo med att han har vart gnällig så kan de väl iallafall känna på hans kroppstempratur!! Blir tokig. Stackarn har gått hela långa dagen på förskolan med ingen mat i magen, säkert ytterst lite vätska och framför allt hög feber. Jag blir fan förbannad. Det skär i mitt mammahjärta att ens tänka tanken om hur han har mått idag.. :( Mammas pluppis!

Väl hemma hos pappa däckade Wilgot sittandes på mig. Han somnar till och från hela tiden. Han gråter och vill inte lämna min famn. Han är stekhet och luktar verkligen sjuk. Jag förstååååååååååååååår inte hur dom inte kan ha märkt något. Så irriterande. Dom brukar vara snabba på att ringa, men inte denna gång. Stackars min fina W ♥ Efter att jag slängt i mig maten så åkte vi hem. Nu sover han gottis i sin säng och förhoppningsvis så sover han bort de mesta av febern.

Åhhh vad jag är bitter.

Kommentarer
Postat av: marina

usch! stackars lill wilgot... jag hade blivit rasande på personalen. Och dom ska va utbildade förskol lärare, eller va de heter?

usch... hoppas han kryar på sig snart!

2011-09-30 @ 20:10:45
URL: http://erikssonxtre.blogg.se/
Postat av: Jennie & Grodan

Men huga stackarn :( hoppas han kryar på sig snabbt, tråkig helg för er alla.



SV: Tack snälla för kommentaren & alla kilon sitter på arslet & allt där inne i magen. Men förvånad att jag inte blivit större? Men tacksam :)



Grattis till att ni ska få en dotter!!! Det har inte jag sett förrän nu :D Kul. Då får ni också en av varje.



2011-09-30 @ 20:38:38
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/
Postat av: Darya

Nä, fyfan vad dåligt! Det skär i mig när jag tänker på det, stackars Wilgot!! Usch :(



Du MÅSTE ta upp det med pedagogerna nästa gång du går dit!

2011-09-30 @ 21:10:54
URL: http://daryamk.blogspot.com
Postat av: Denise mamma till Lucas

Hade jag varit du, så hade jag ringt upp dagis på måndag och frågat hur dom kunde missa allt detta. Så här får det ju bara inte gå till!



Blir riktigt irreterad när jag läste det du skrev.

2011-09-30 @ 22:04:26
Postat av: felicia - 19 år och mamma

joo såklart, det gör jag också :-) men jag tänkte på óm du hade nåt tips för att få bilderna ljusa med hjälp av kameran, från första början.. mina bilder blir ofta ganska mörka och även om de blir ljusare efter redigering skulle jag gärna vilja ha dem ännu ljusare :-)

är inte jätteduktig på inställningar, men antar att man får mixtra lite med bländaren och exponeringen.

2011-09-30 @ 22:18:54
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Ruby, Milo och Lova

förstår din frustration!!! ifrågasätt de om de kände något på honom om han hade feber eller inte osv på måndag. men sen är det ju väldigt vanligt att febern kommer som ett brev på posten på eftermiddagen. Förskolepersonalen brukar ju vara ganska duktiga annars på att iakkta om barn med minsta lilla s juksymptom ska skickas hem :P

2011-10-01 @ 07:27:21
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Stackars Wilgot! :( Förstår att du blir arg, det hade jag med blivit om dagis inte ringt om Lucas vart sjuk.. Hoppas Wilgot mår bra snart!

2011-10-01 @ 08:26:28
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Anonym

fsk-personal kan missa feber... jag har råkat gjort den en gång under mina 3 år inom yrket... barnet hade 39 när föräldern hämtade... å det var pinsamt tyckte jag! men så man säger "en gång e ingen gång"... (händer det igen kan du ju ifrågasätta lite fint) hoppas han kryar på sig fort! :)

2011-10-01 @ 10:42:47
Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto - Personligt

Ne men stackars! Hoppas han kryar på sig snart.



sv: Haha, ja alla är olika. Men jag hade aldrig vågat stanna kvar i Sverige för alltid ;) Vi har det bra, vi trivs verkligen, även om det är en stor omställning såklart.



Kram till dig och din familj!

2011-10-01 @ 11:23:10
URL: http://denize.se
Postat av: Angelica

fy vilka idioter! :s förstår att du blir arg, skulle också bli råförbannad! man kan ju tycka att personal på förskola ska veta hur man beter sig med barn, men tydligen inte...

2011-10-01 @ 13:34:44
URL: http://stardustkatt.blogg.se/
Postat av: Grynet

Men han kanske inte fick hög feber förrän du kom och hämta honom? Vet att det brukar gå himla fort när vidar väl får feber, lagom varm efter lunch och sen stekhet någon timme senare. Men jag kan förstå om du känner dig irritera, men jag tänkte att det kanske inte är så att han haft feber hela dagen... Men tråkigt om det nu skulle va så att dom bara varit ouppmärksamma

2011-10-01 @ 13:59:34
URL: http://momentforever.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Näe, fy, stackars lille Wilgot! Om han hade såpass hög feber tycker jag det var konstigt att de inte kände det på honom? Det syns ju i ögonen och allt också när ett barn har feber. "Förhoppningsvis" kanske hans feber inte hade brutit ut på dagis, utan gjorde det när han slappnade av i vagnen på vägen hem, och att det var därför de inte märkt av just tempen. Stackars liten, hoppas han kryar på sig supersnabbt! <3

2011-10-01 @ 14:44:51
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det har hänt en gång att min dotter var lite trött och hängig på dagis. Fröknarna hade tagit tempen och den visade ingen feber. Men efter jag hämtat henne hade hon 40 grader. Det kan stiga fort. Sen är det en period där många barn är lite halvhängig pga förkylning så man kanske är inte lika uppmärksammad som vanligt. Det finns ingen personal som håller kvar ett barn på dagis om det vet att det är sjukt.

2011-10-01 @ 20:28:20
Postat av: Sara

Usch! Hoppas han kryar på sig snarast!

2011-10-02 @ 06:30:47
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Josefin - Ensamstående morsa till Melwin

Nej fy vad hemskt, stackars plutten. :( De borde väl känt på honom att han var varmt, och om inte annat så kan de väl som du säger koppla ihop gnällighet med matvägran om en förhöjd kroppstemp?. Stackars lilla killen. :(

2011-10-02 @ 10:15:03
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: Marie

Stackars liten!

Inge roligt alls när ens små är sjuka! Har själv en tjej på 1,5 år och har precis som du hämtat hem en trött tjej och upptäckt hög feber...



Men jag är själv förskollärare, jobbat i över 10 år på förkola med de allra minsta barnen och jag vet att man kan missa att ett barn har feber, har varit med om flera barn som inte alls visat några tecken på att vara sjuka men sedan haft 39-40 graders feber...

Feber på små barn kommer ofta väldigt snabbt och barn blir ju inte lika dåliga som en vuxen blir om de har 39 graders feber.



Förskollärare får ofta ta mycket skit men då ska man oxå komma ihåg att vi ofta har 8-9 st 1-2 åringar per person och är ständigt underbemannade, vilket leder till om sanningen ska fram inte hinner med alla barn så mycket som man vill hinna med!



Jag verkligen älskar mitt jobb med barn men efter 10 år har jag nu valt att jobba på ett kontor, för känslan av att ständigt inte räcka till för alla barnen är fruktansvärd...



Behövs mer pengar till förskolan, det är det viktigaste jobbet man kan ha,Sveriges framtid.

Undra bara när politikerna ska upptäcka det!



/Marie

2011-10-02 @ 12:21:51
Postat av: Magistermutter - Med en liten grabb i magen

Förstår att du var förbannad! Jag hade blivit tokig! Stackars lille wilgotten :( Skönt att han är bättre nu i alla fall!!

2011-10-02 @ 17:56:00
URL: http://magistermutter.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv: ja de borde ha hört av sig. gärna innan han blev dålig, med den höga febern så borde de ju ha märk tidigt att någonting inte stod rätt till med honom.

det är deras ansvar att höra av sig till dig!

skönt att han är bättre nu iaf :) kram

2011-10-03 @ 00:46:24
URL: http://stardustkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0