En fråga om hud&hår. (SKRATT)

"Hejsan! Din blogg är så söt. Jag undrar om inte du kan berätta lite mer om dig. Hur tar du hand om dig själv? Hudvårdsmässigt och hårvårdsmässigt. Du är ju trots allt 2 barns mor och de flesta vet att tiden kan vara ganska knaper för ens egen del. Vore så roligt att läsa och få lite tips! :)"

Jag började tokskratta när jag läste den här kommentaren. Inte för att frågorna var konstiga eller så, utan för svaren som kommer att komma.

Jag smörjer kroppen efter bad/dusch och det gör jag oftast med en vanlig hudkräm, ex nivea eller bodybutter. Vad det gäller håret på kroppen (benen, under armarna och smultronbot) så rakas det givetvis bort. Bada gör jag varannan dag, ibland varje dag. Det är lite olika med det. Håret tvättas inte varje gång, det händer väl var 3de dag kanske.

Haha, åh jag skrattar som en TOK just nu. När det kommer till smink så sover jag oftast med det och har alltid gjort, det har åkt av då jag tvättat håret. Nu de senaste åren så har det dock tvättas bort väldigt ofta, om jag ens har något smink. Då använder jag tvål och vatten punkt. Kommer väl se ut som en rynkig tant om några år ;) Det finns något jag alltid har på mig och det är ögonbrynspenna, mina bryn är blonda och syns knappt utan. Jag känner mig totalt naken om jag inte fixar brynen. Funderar på om jag ska tatuera dit bryn. Nåväl, keep going. Oftast när jag sminkar mig så lägger jag på mascara, lite puder, concealer, lite rouge & ögonpenna. Så nu var det klart. Tar la 10 minuter att kleta på sig eländet. Finns en sak som är positiv med att sova med kladdet, där är att det tar 1 minut att sminka sig dagen där på. HAHA! :D

Håret däremot brukaDE jag fixa till. Nu efter att Loppan är född så händer det mer sällan.



Såhär ser jag oftast ut i mitt hår. Uppsatt, plattat & fönat eller lockigt. Brukar oftast ha lite mörkare hår (bild nummer 2) men nu har jag inte färgat håret sen innan sommaren. Lockarna gör jag med min plattång och jag har mina naturliga lockar som grund. För det visste ni va? Att jag har lite lockar? ;) Kommer visa i en video hur jag gör någongång i framtiden då jag fått den frågan också. Vad det gäller klippning så var det nog 1.5 år sen sist (hahah). Brukar dock klippa till mig själv ibland. Tvättar håret i vanligt simpelt schampo & balsam. Hårinpackningar har jag nog använt 3 gånger i mitt liv.

Jag har aldrig orkat bry mig om att ta hand om sånt här. Finns liksom inget intresse och jag känner inte att jag behöver det (än). Vad är ansiktsvatten, antirynkkräm och frisörsalong för något? Lite så är det (: Huvudsaken är att man luktar gott och har ett gott hjärta! Fast jag önskar ändå att jag vore duktigare på att ta hand om sånt här. Jag lär väl ångra mig om några år. Så vi kan väl avsluta detta inlägg med att jag stjälper mig själv att bevara mitt unga yttre.

Använder ni hud och hårvårdsprodukter? Bara lite kort sådär.
(jag vet knappt vad allt heter).
Tänkte att jag kunde bolla över frågan till er då jag inte kunde ge några tips, haha.



Kommentarer
Postat av: Sanna - Mamma till Embla

Eftersom jag är utbildad frisör så är riktiga hårvårdsprodukter en viktig bit för mig :) Men hudvårdsprodukter har jag inte en susning om,måste inskaffa bra sådant :)

2012-01-12 @ 10:31:25
URL: http://mammatillembla,blogg.se
Postat av: Johanna - mamma till 3

Hahahahahaha! Jag dör och återuppstår och där igen.



Så himla klockrent skrivet. Jag är likadan. När jag bara går hemma så kammar jag knappt det små strån på skallen som jag har kvar (tappar jätte mycket nu). Använder också bara vanligt schampo o balsam. Däremot så tvättar jag ansiktet , det är jag noga med. De få dagar jag har smink (mascara,conceler och brynpenna

2012-01-12 @ 11:34:33
URL: http://jobeah.blogg.se/
Postat av: Johanna- mamma till 3

Forts. Förra inlägget skickades:S men iallafall då tvättar jag kort det med tvål o vatten.



Klippet håret gör jag själv numera haha

2012-01-12 @ 11:35:24
URL: http://jobeah.blogg.se/
Postat av: JENNY HAMMARSTRÖM - MITT LIV SOM MAMMA

Vad heter teckensnittet som du har i din header? "Livet"

mvh Jenny

2012-01-12 @ 11:40:52
URL: http://jennyhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Promotar endast superenkelt med hudvård, för annars blir det som du - två & vatten. Det var var jag själv använde innan jag blev visad Mary Kay. Det är klockrena produkter och du kommer jättelångt på bara rengöring & återfuktning, 2 produkter! Det är vad jag själv förbättrat och försöööööker sköta.. Mascaran slarvar jag alltför ofta med att ta bort.. Fyller i ögonbrynen med skugga, highlighter under ögonen (är så mörk!!!), mascara och mineralfoundation.. Tjoff tjoff, max 10min för mig också! Håret önskar jag så innerligt jag kunde ta betyyyyyyydligt bättre hand om, då det är så oerhört långt... uscha.. :/

2012-01-12 @ 13:48:29
URL: http://maiplu.se
Postat av: Lina Johansson

Jag smörjer med mej lotion och fixar håret en gång i veckan typ.. Ja det var väl det ;)

Tvättar dock av sminket varje kväll... om jag nu sminkat mej vill säga.



:)

2012-01-12 @ 14:32:50
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: sabrina

Intressant det här hur folk "tar hand om sig", jag är tar alltid bort sminket på kvällen, måste för får ögoninfektion så lätt. Men ibland önskar jag man kunde skippa de..hehe

Annars använder jag rengörningsmjölk, ansiktsvatten, ögonkräm, dagkräm, nattkräm dagligen och sen blir det en del ansiktsskrubb o sånt ibland :)



Dock sminkar jag mig inte varje dag nu när man är mammaledig och håret fixas typ aldrig..hihi

2012-01-12 @ 14:56:39
URL: http://sabrinavatto.wordpress.com/
Postat av: Lina - Mamma till Eila

Jag är nog en riktig slarver men en sak är jag noga med. Värmeskydd i håret. Tresemmés är billigt och riktigt bra. Ett annat som är bra men som kostar lite mer är Redkens iron silk :)

2012-01-12 @ 16:36:41
URL: http://myroe.blogg.se/
Postat av: Josefina

Vadå rakar jag självklart bort? Varför är det en självklarhet? Svara gärna!

2012-01-12 @ 16:37:20
Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Haha, jag är också dålig på att tvätta bort sminket innan läggdags ;-) Inte så fint med den flytande, svarta eyelinern jag har, ser nästan blåslagen ut ibland när jag vaknar :-P



I annat fall är jag precis som du, har ingen koll på hud och hårvård, mer än att jag har ett "frisörschampo" för torr hårbotten, och smörjer in kroppen ett par gånger om dagen (supertorr hy!!).

2012-01-12 @ 17:35:15
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Jag tvättar oxå med tvål och vatten, har aldrig haft finnar eller nått sånt. Många säger att det inte är nå bra, men det funkar för mig..



Smörjer in mig med vanlig lotion (nå billigt skit) som luktar gott typ. hehe. Är inte nån sån som har hela skåpen fulla med olika krämer, en för ansikte, kropp, fötter och händer osv. (finns ju så grymt mycket)..



Håret mitt är ett skatbo just nu. BEHÖVER KLIPPAS! Jag är DÅÅÅLIG på att kamma det :( Får nu mera dreds ibaksakallen efter jag sovit så nu sover jag med toffs :P och har uppsatt på dagarna. Haha.. Måste verkligen klippa det nu. Säger jämt att jag ska skärpa mig och bli duktigare med mitt hår men icke..

tappar även grymt med hår nu när jag duschar. kan bara dra igenom med handen och får en hel tuss.. är väl för att jag inte borstar håret. haha..



Fy på mig själv nu när jag skriver om det.. Men men..



KRAM

2012-01-12 @ 18:23:46
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: ENDENISE - Vinn en valfri barntavla ♥

sv till Josefina:



Det är en självklarhet för mig, det var lite så jag menade. Menade ABSOLUT inte att det är något jag tycker att alla ska göra. Jag skriver som jag pratar och ibland blir det la lite svårt att tolka ;)

2012-01-12 @ 18:44:25
URL: http://endenise.se
Postat av: Caroline mamma till Joline

Haha! Jag är SÄMST på att klippa mig och fixa håret överhuvudtaget..! Ändå har jag en sambo vars syster är frisör och erbjuder sig att klippa/färga mitt hår gratis. Skamligt av mig! Men jag är faktiskt duktig på att använda värmeskydd-spray i håret när jag fönar det :)

Postat av: Annica

Jag höll på ganska mycket med att sköta kroppen förut och sminkade mig gärna massor! Men jag känner nu med Kitty att jag inte riktigt hinner med. Hon har oftast sin vakenperiod vid den tidpunkt då jag vill borsta hår och tänder och fixa till mig... så det blir ofta att jag till och med glömmer att borsta gaddarna på morgonen och gör det först nån gång efter lunch ^^

2012-01-12 @ 22:08:10
URL: http://nannica.se
Postat av: Emmie

Hej! Super fin blogg, gillar den skarpt :-)

Tänkte fråga vad du har för kamera?

såg att det var en nikon på din profilbild men tänkte vilken nikon det var och vilka objektiv du brukar använda! Ha en fin kväll :-)

2012-01-14 @ 19:20:15
URL: http://emmiemalm.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi, roligt skrivet :)

Kram Linda

2012-01-17 @ 22:21:15
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0