Jag födde en...

Jag ligger i soffan under en filt. Är lite folk hemma hos oss, bland annat mamma & mormor. När jag ligger där under min gosiga filt så känner jag hur det glider ut något. Jag lyfter givetvis på filten och ser efter, EN BEBIS! Jag hade fött barn, bara sådär. Bebisen såg exakt likadan ut som sin bror och hade snopp. Jag visste att det var bra om navelsträngen var kvar så jag klippte den inte. Ringde till ambulans och väntade ut tiden. Vi beundrade de vackara lilla livet, precis som man gör när man fött barn. Jag var lycklig, mamma & mormor likaså. Pappa S var på jobbet och hade ännu inte fått veta något. Jag föröskte rota fram lite kläder men hittade bara rosa bodys med rosetter på.

Under väntan så blir drömmen så extrem. Vi får besök av släktningar som vill skåda vår lilla skatt (jag går runt där med navelsträngen mellan mig och bebis, blod rinner ner för mina ben. Men detta var helt normalt.). Som om inte detta var nog så hinner bebisen lära sig gå innan ambulansen kom. Vi konstaterade att det berodde på att det var Wilgot jag hade fött om på nytt, att han redan hade lärt sig gå en gång.  Så vi trippade runt när i lägenheten, jag och bebis. Jag vaknade och var heeeeelt genom svettig.

Herregud vilken natt. Jag har i natt drömt den mest konstiga och verkliga drömmen någonsin.
När jag kom upp nu på morgon så såg jag att magen var väldans låg. Bebis har verkligen åkt ner, tycker inte ni det? Eller inbillar jag mig? Tycker att det ser ut som jag har pungskydd på mig, seeexigt. Kankse är ett tecken på vad som komma skall? Jag hoppas givetvis att jag slipper föda ut Wilgot nr2 i soffan ;) Hujedamig vilken mardröm hahaha!

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Jo men jag tycker nog allt att det ser ut som att den är längre ner :D Och det där med drömmar känner jag igen, hade en sjuk dröm natten innan Emma kom och några under veckan innan också :D

2011-11-19 @ 09:39:23
URL: http://mammacherie.se
Postat av: marina

haha dom där sjuka drömmarna saknar man nästan lite :p ja drömde också väldigt ofta att ja hade fött mitt barn, men minns aldrig i drömmen hur.. Den bara va där.

har du haft konsitga drömmar efter du födde wilgot? Har hört att en del drömmer starka mardrömmar efteråt.

Ja har haft skumma drömmar nu men..

Kram :)

2011-11-19 @ 09:39:51
URL: http://erikssonxtre.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Ååå, den brukar ju sjunka lite på slutet, brukar vara det första tecknet på att det snart är dags :) Dock har jag för mig att min mage sjönk rätt tidigt, alltså strax efter v30 eller nåt :p



Sv: ja, jag funderade med på om det kanske klingar lite för mycket :p Wilgot & Wilda... Lite jobbigt kanske om ni får en 3a sen och då kanske det känns som ett måste att h*n ska börja på W och kanske blir svårt att hitta ett namn ni gillar.



Men Wilgot & Stella är ju jättefint :) Båda namnen har L i mitten liksom.



Hoppas ni har en bra start på denna lördag :)

KRAM

2011-11-19 @ 09:55:40
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto

Hahaha! Jag drömde också knäppa drömmar när jag var preggo. Men jag födde oftast en kattunge och det var SÅ jobbigt att förklara för folk varför jag hade en katt i vagnen istället för ett spädbarn ;)



Jo men visst har nog magen glidit ned lite nu? Spännande!

2011-11-19 @ 10:04:49
URL: http://denize.se
Postat av: Elina

Åh du är inte den enda med konstiga drömmar inatt.

Drömde att min sambo fick ett sms "grattis till din son", och han svor på att han inte hade varit otrogen, men då visade det sig att han hade hjälpt ett par som han kände, till o bli gravida genom o lämna hans ja du vet vad.. utan och fråga mig, och nu hade det här paret fått en liten son, och jag var så förbannad för att han inte hade frågat efter min tillåtelse innan och jaa.. alltid när jag är gravid drömmer jag sjuka drömmar. ofta att min sambo är otrogen osv, ganska påfrestande.. Men vad ska man göra åt sina drömmar? :P Haha.

Ja nu har allt magen sjunkt väldans, hoppas hon vill kika ut snart :)

Jag la upp en bild vad som fanns i min babybox :)

2011-11-19 @ 12:22:02
URL: http://dien.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ahahahahah :)

Herregud vilken dröm, och vad lustigt man får till sina drömmar ibland alltså :)

Men det är säkert ett tecken på att det snart är på gång, men vi hoppas att det är lillasyster som kommer då, och att pappa S hinner vara med ;)

Fast att det går sådär snabbt som i drömmen kanske vi kan hoppas på, och typ utan smärta hihi..



Jag tycker magen ser mycket lägre ut, tjiho snart kommer sessan =)



Ha en bra dag!



Kram

2011-11-19 @ 12:56:19
URL: http://angelicasandberg.se/blogg
Postat av: Lynn

Ja den har verkligen sjunkit ner! Dessa sjuka drömmar man får innan det är dags att föda. Jag drömde att jag tar tvungen att spela en rugby match och det kunde jag ju inte göra med barn i magen, så det tar bara att föda. Det gick ju inte att skita i att spela istället.

2011-11-19 @ 13:19:15
URL: http://lillafagel.blogg.se/
Postat av: melinda - mamma till Nova

haha vilken dröm! ibland drömmer man det mest sjuka sakerna :p



Sv: ja jätte synd verkligen, tycker om den vagnen så mycket! men va iväg i morse och köpte en annan vagn som är vänd mot mig så får använda mig av denna under vintern och sen ta fram min gamla vagn till våren istället då hon är lite äldre och kan sitta utåt :)

2011-11-19 @ 13:24:04
URL: http://melindajohansson.myshowroom.se
Postat av: Mirka

Sådana märkliga bebisdrömmar har nog alla skulle jag tro. Och det känns ju helt galet att sådana bilder bubblar upp när man ligger och sover, haha! Själv drömde jag att jag födde miniatyrbebisar som snabbt blev små finsktalande minimänniskor.

2011-11-19 @ 17:56:10
URL: http://mirkasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0