Vilka leksaker köper ni?

När vi handlar leksaker till Wilgot köper vi alltid utifrån vad han gillar, den han är och vad vi tror att han skulle uppskatta. Vi köper inte bilar, verktyg och flygplan bara för att det symboliserar det pojkar ska leka med. Jag kan ärligt säga att Wilgot har nog mer lekasker som skulle stå på tjejavdelningen i leksaksaffärn, tyvärr är det så att det är uppdelat även där.

Wilgot gillar att måla, pyssla, leka med sina matprylar, bygga koja, flygplan, leka med lera, leka med sin docka och dockvagn, han gillar rosa och färgglada prylar. Självklart lyfter vi upp det han gillar att göra istället för att försöka få honom att leka inom "normen". Det är vi föräldrar som formar barnen och jag tycker att det är vårt ansvar att se till att dom formas till något dom vill vara och inte något vi vill att dom ska vara.

Igår när vinsten från Jollyroom kom så fick Wilgot sin första bil utav oss. Vi var lite oroliga om han skulle gilla den då han oftast dissar sina bilar men jag kan säga att ungen blev överlycklig. Inte för bilen i sig utan för att den var radiostyrd. Han var helt galet glad och det var så roligt att se. Han fick även ett kakfat och en brödrost. Även om han blev helt överlycklig över bilen så var det faktiskt dessa han valde att leka med.







Det är inte alla föräldrar som vågar gå utanför ramarna, vilket jag absolut tycker att man ska göra.
Wilgot har rosa kläder, rosa mössa, rosa vantar, "tjejleksaker" och hade han inte visat vad han själv ville så hade jag säkerligen hållt mig till killavdelningarna. Så jag får väl tacka min älskade son för att han fått mig att tänka annorlunda. Att han faktiskt får leka med det HAN vill och inte det normen hade velat. För att han fått mig att våga gå utanför dessa uppdelningar och faktiskt handla på tjejavdelningen utan att behöva känna om det är rätt eller fel.

Hur tänker ni när ni köper leksaker? Är ni den som vågar köpa den där rosa dockvagnen eller tvärt om?

Kommentarer
Postat av: i ♥ p h o t o - Tilda

Jättefina bilder! :)

2012-04-11 @ 10:39:16
URL: http://iheartphoto.webblogg.se/
Postat av: Marie

Pssst du blev veckans blogg =D

2012-04-11 @ 10:57:31
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Annica

Min dotter är fortfarande såpass liten att det viktigaste är att det är glada färger och att det låter, typ. Sedan om det är en tiger med kulor i magen som låter eller om det är en rosa skallra, det struntar hon i. Men absolut kommer det vara hon som påverkar vad för leksaker vi köper till henne.



Jag själv lekta med "pojkleksaker" när jag var liten. Jag hade plant annat en liten pistol och ett parkeringshus med tillhörande bilar :)

2012-04-11 @ 11:04:10
URL: http://nannica.se
Postat av: Marie

Det var så lite så =D=D=D=D, kramar

2012-04-11 @ 11:06:19
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Marie

Det var så lite så =D=D=D=D, kramar

2012-04-11 @ 11:06:27
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Vi köper med det barnen gillar :) Dock visade Viggo redan mycket tidigt att han älskade fordon av alla slag, allt som låter är tydligen häftigt... "Takt" (traktor) var ett av det första orden Viggo sa, då var han kanske runt 7mån. Julafton innan Viggo blev storebror fick han en docka med tillbehör, men som han lekt väldigt lite med... Men NU har han helt plötsligt börjat leka med den, det är så roligt att se :) Melker där emot gillar att leka med allt möjligt, gossedjur och dockor gillar han nästan mer än bilar tror ja... Med pis/laga mat, lego, klossar och sånt gillar dom båda två. Ska bli roligt att se hur intresset fortsätter ju äldre dom blir...

2012-04-11 @ 11:11:57
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: mary

Sv: världens bästa sida att handla kläder på ju :D

Bilder kommer upp snart :D



åååh fina söta saker :) Kram

2012-04-11 @ 11:14:08
URL: http://maryphoto.blogg.se/
Postat av: Michaela

jag blir så glad av att läsa dethär..att det finns fler som tänker preciiiis som jag =D nu är min son bara 15 månader men jag väljer ofta rosa, lila och röda kläder till honom. och jag köper dockor och "tjejsaker" just för att han ska få lov att utvekcla dom sidorna också..bilar och verktyg kommer han få och "påverkas" av ändå. för det är ju så många andra tänker i normer och köper därför pojksaker till honom. då tar jag ansvar för att stå för det andra ;) det känns otroligt befriande för mig själv att ha kommit till den insikten..alla leksaker och alla färger är till för alla barn. amen!

2012-04-11 @ 11:16:34
URL: http://minajagfilosoferar.blogg.se/
Postat av: jenni - mamma till lukas

Bra inlägg! Håller helt med, klart de ska få leka med det dem vill, flickigt som pojkigt. Men måste erkänna att än så länge har lukas mest pojkiga leksaker, men han är ju bara ett år. Kläder köper jag gärna någon rosa tröja och liknande, färg ska det vara + att det gör sig fint till hans hudfärg :) spelar ingen roll att det är en typisk tjejfärg.

2012-04-11 @ 11:40:29
URL: http://jennidesiree.blogg.se/
Postat av: Anonym

Våran äldsta (8 år) är väldigt "tjejig" och älskar dockor, dockvagnar och klänningar.. Den aktivitet hon tillslut ville börja med och nu går på, är judo. Innan har hon inte velat göra något.



Mellantjejen (2½år) leker med samma som storasyster förstås, och leker mycket med dockor och leksaksmat.



Båda två älskar att pyssla och måla. Båda älskar även att spela och sjunga, så en leksaksgitarr och keyboard finns som dom använder mycket. Fotbollar, bandyklubbor och bollar finns så dom kan spela, vilket dom gör då och då. Lego gillar dom också, och det tycker jag är bra när dom är större, då det är lätt att leka många utan bråk :)



Lilltjejen är bara 1 år och leker mest med bebissaker.



Vi frågar barnen vad dom vill ha, och är uppmärksamma på vad dom tittar på i leksakskataloger och leksaksaffärer.

2012-04-11 @ 11:41:45
Postat av: Catrin

En Cake-eyeliner är mer som en 'krämig' eyeliner. Så man tar lite på penseln som kom med och sen kan man juster tjockleken beroendes på hur man vinklar penseln. Jg tycker dne är perfekt, för tycker det annars är svårt att få till den snyggt med en penna... Billig var den också, så det är värt att testa!

2012-04-11 @ 11:48:53
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: En chic mammas bekännelser

tack detsamma, du tar alltid så fina kort :)

2012-04-11 @ 12:02:52
URL: http://frureinhold.se
Postat av: Josefin

Jag har aldrig tyckt om att leka med t.ex Barbie eller Bratzdockor. När jag var liten så hade jag flera olika sorters bilmattor och jag kommer även ihåg att jag hade en hel hink med småbilar. Det var det jag tyckte var roligast att leka med, även om det kanske inte var så "flickaktigt."

Jag tycker att barnen ska få leka med det de själva vill, oavsett kön, precis som Wilgot får :)

2012-04-11 @ 12:03:55
Postat av: ♥Love mamma till Oliwer och gravid med tvillingar♥

SV; Hej gumsi :)

Va skönt att du slapp det men hur mår du nu då?

Med deppen osv? Känns det bättre nu?

kram

2012-04-11 @ 12:07:10
URL: http://treblirfem.blogg.se/
Postat av: Carolina

Bland sonens första leksaker fanns en docka så visst vågar vi det och den var dessutom hans favoritleksak lääänge... nu när han närmar sig 5 år är det dock bara bilar, pirater och lego som gäller - nu lyckas man tyvärr inte styra lika mycket - tror de blir väldigt påverkade av kompisarna på dagis. Kram

2012-04-11 @ 12:07:25
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Barnens intresse styr helt. Just nu är Vilmer inne i en period då han vill ha glitter och fina saker som storasyster, och absolut så får han det. Det enda som ingen av dem får är leksaksvapen, annars får de sånt som de själva vill ha oavsett vilket kön det är typiskt för egentligen.

2012-04-11 @ 12:38:52
URL: http://vardagspusslandet.blogg.se/
Postat av: Hanna Gunderyd

Tittagjärna in på min blogg skulle bli jätteglad <3 PUSS

www.byhg.blogg.se

2012-04-11 @ 12:41:46
URL: http://byhg.blogg.se/
Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Sv: jaa visst var det fint, haha ;-) Man blir alltid så glad i hjärtat när man får hem saker ens barn gjort på dagis ju! :D Fast nu börjar det bli på tok för mycket nästan, vet inte vart jag ska göra av allt :-S Känns elakt att kasta sånt :-P



Jag köper alla möjliga leksaker till Teodor, bryr mig inte om det är från killavdelningen eller tjejavdelningen ;-) Han har nog verkligen helt blandat, matprylar, dammsugare (han älskar den mest av alla sina saker, haha), bilar, dockor, musikprylar osv.

2012-04-11 @ 12:54:34
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/
Postat av: Saga - mamma till Emilia

När jag väntade Emilia och när hon bara var liten, så blev jag lite galen. ''Åh jag ska få en prinsessa! Allt ska vara rosa'' typ.. Vet inte varför, det bara kändes rätt för mig. Men nu är hon större och bestämmer själv vad hon gillar. Dock så blir det mest hello kitty, mimmi och andra typiska ''tjej grejer''.. Men skulle hon vilja ha ''pojk leksaker/kläder'' så ser jag ingen anledning till att neka henne det :)

2012-04-11 @ 12:57:25
URL: http://emiliasmor.blogg.se/
Postat av: JOLINE&MIO

För mig känns det som en självklarhet. Varför skulle jag inte köpa saker ungarna gillar?! Joline ÄLSKAR bilar, och Mio också. Så här hemma leks det mycket med bilar. Nu har Joline börjat leka alltmer med dockor, klä ut sig, allt som har med att dra vagnar att göra osv. Lika mycket som att hon älskar att pyssla med pärlor, lägga pussel, laga mat, leka med lera och måla. Men som sagt, finns inga begränsningar här hemma. Skulle aldrig få för mig att göra det. Om vi är ute i en klädbutik och jag märker att Joline vill ha en blå t-shirt med Buzz på, då får hon det. Skulle aldrig säga nej till det och möjligtvis köpa en rosa klänning istället. Mio har tex ärvt mycket kläder av henne, både "killiga" och "tjejiga" om man vill uttrycka det så.



Här leks det hejvilt med allt möjligt. Jag orkar inte bry mig för fem öre. Det är livs levande varelser det handlar om, inte dockor som måste leka på ett visst sätt eller så.



De är ungar!



Sedan väljer jag kläder som JAG tycker är snygga till Mio, som man gör med precis allt annat. Jag går på det jag tycker om i det fallet, inte vad som "förväntas" av mig eller bara för att ena saken är på killavdelningen eller tvärtom. Det är många gånger jag tex köper kläder till Joline på killavdelningen.



Att JAG som mamma älskar rosa och vitt är en helt annan sak. Jag väljer att tex baka muffins i olika färgglada färger, lika mycket som jag tycker om svart så tycker jag om rosa muffinsformar och rosa rosor.



Ingen big deal. Tycker att hela grejen har blivit så jävla märkvärdig på sista tiden "bara för att"... Bara man ger sina barn samma valmöjligheter och är NÄRVARANDE och kärleksfull mot sina barn så är det huvudsaken. Sålänge jag tex säger att Joline och Mio är fina och underbara när dem springer runt i skitiga kläder som om att jag gör det när dem är "finkläder" på sig. Så att man inte gör det bara när man byter kläder på dem eller när man sätter upp håret i en tofs; "titta vad fin du blev!" - det tycker jag är fel. Man ska säga det isåfall hela tiden till allt. Inte bara vid DE tillfällena.



Oj, på tal om lite annat ;)

2012-04-11 @ 13:01:39
URL: http://familyforever.se
Postat av: Mandy & River

Det var du värd hihi.



Usch jag hoppas det inte finns föräldrar som

Struntar i att köpa en leksak för att det anses bara fel??? River drunknar iofs i bilar här hemma. Men det är inte

På tvingat utan det är för att han har visat intresse för det på öppna

Förskolan osånt och därför har vi köpt hem

Det. Han älskar även dockor och jag kommer

Definitivt köpa en dockvagn åt honom.. Lite tjatigt bara att det bara fin rosa som det står "girl" på här på vårat barnenshus.. Vafan liksom?? Sen älskar ju River dammsugaren och att sopa. Jag har tänkt köpa en dammsugare åt honom. Men dom

Ändå jag hittar är rosa. Färgen spelat ingen roll för mig men det jag menar är att jag blir så förbannad.. Varför ska dammsugare bara vara rosa? Är det en tjejgrej alltså? Och det är alltid bara tjejer på förpackningen på en sån. Nu kommer River får sig en rosa dammsugare, tydligen en tjej dammsugare.. Suck.

2012-04-11 @ 13:03:33
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Casper har nästan bara bilar och traktorer och sånt super killigt. Men han gillar det. Det han alltid väljer på öppna förskolan oxå. Dock är han även glad för köket på öppna så försöker göra det lite bättre här hemma men det är svårt.



Till anna är det svårare som liksom "fått lära" sig att leka med dockor som det så fint kallas. Motarbetas lite av släkten där kan jag känna.

Anna själv älskar allt som storebror gör :) och att plocka och byga :)



Sv: tack! behövdes trots att gubben blev lite sur att man somna ifrån vin och mys, haha.. men sömnen gick före igår!

2012-04-11 @ 13:11:14
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: johanna

Victor är den där riktigt killiga typen, jag har försökt få in lite av varje som han kan leka med, han har fått min gamla dockvagn och flera av mina dockor, men näe det är bara traktorer och bilar i huvvet på han. Men jag hoppas det blir lite annat när Moa blir större så dom kan leka tillsammans.

Men jag är inte rädd för att köpa tjejiga leksaker och prova för han får leka med sånt han tycker är roligt

2012-04-11 @ 13:26:25
URL: http://victorsmamma.blogspot.com
Postat av: Nina

jätte fina bilder! önskar att ja kunde fylla på mina kameratillbehör..

2012-04-11 @ 13:39:13
URL: http://deliciously.se
Postat av: Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte.

Vi tänker mycket på barnens leksaker, men helt ärligt då främst på material; plast & sådant går bort utan vi kör på trä & tyg. De flesta av barnens leksaker är ärvda, hemmagjorda eller köpta på second hand, det är vårt lilla miljövänliga strå till stacken. När det kommer till typiska tjej- vs. killgrejer så har Malva blandat & vi planerar inte att köpa några nya leksaker till pojkarna utan de får desamma som hon haft :)

2012-04-11 @ 14:08:52
URL: http://oureverydaystory.se
Postat av: Mamma till Ajdin och lillebror i magen

Jag köper också både "tjejleksaker" ocj "pojkleksaker". NU är det faktiskt så att Ajdin älskar allt som rullar, så som bilar, lastbilar, grävmaskiner, traktorer, motorcyklar och sånt men det har han och hans pappa i blodet. Hans pappa (som växte upp på landet) körde grävmaskin, traktor och lastbil när han var 12 år gammal :) Så i ajdins leksakslåda är det faktiskt mest sånt men det finns även dockor och andra "tjejprylar". Jag köper dessutom aldrig (förutom presenter) leksaker utan att ha honom närvarande så det är han som väljer och de gångerna jag köper själv är det grejer som jag vet att han sagt att han vill ha :)

2012-04-11 @ 14:11:22
URL: http://chicmommy.se
Postat av: Emeli- Mamma till Nathalie

Jag köper oftast "tjejgrejer" till Nathalie. Men det händer även att jag köper "killgrejer" till henne. Sist jag var på Lindex handlade jag på killavdelningen, jeans och blixten mc queen t-shirt. Hon älskar mc queen så hon har massor av billar. Dockor och bilar är hennes favoritleksaker!

2012-04-11 @ 14:47:16
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi köper faktiskt inte så mycket leksaker, mycket för att han fått så mycket av släkt och vänner. Men när vi handlar, så blir det sådant som vi vet att han är intresserad av. Det spelar således ingen roll om det är en docka eller en bil :)



Läste dina tidigare tråkiga inlägg, men har inte suttit vid datorn så mycket...och via tele är det ju ingen höjdare att skriva längre kommentarer. Jag tror dock inte att jag behöver skriva så mycket, beklämmande är det...låga, tragiska människor. Som man inte ska lyssna på, utan låta dem vältra sönder sig i sin egen dynga.



Sv: Det är ju toksvårt att hålla sig på mattan. Vill så mycket nu, bara för att jag inte riktigt kan..haha. Men snart så, så är jag på banan igen :P



kram kram

2012-04-11 @ 15:44:19
URL: http://kaosmamman.se
Postat av: Diana

Jag köper det min son tycker om att leka med, nu är han iofs en "kill kille" det är 4-hjulingar, traktorer, bilar och allt som låter som sjutton..;) Skulle han vilja ha en dockvagn eller liknande så skulle jag inte neka honom att leka med det. Det är endå han som bestämmer vad han tycker är kul. Han älskar att laga mat på leksaksspisen, och det är väl absolut inget fel i det? gillar han färgen rosa så gör han,det är bara en färg och inget annat, om pojkar inte skulle få gilla rosa, så skulle väl inte flickor få gilla blått eller grönt? Samhället e konstigt..

2012-04-11 @ 17:14:39
URL: http://www.ohlzohn.bloggplatsen.se
Postat av: Carro - FOTO

Eftersom att jag har en son och en dotter så leker båda barnen med ALLA leksaker här finns inget uppdelat i pojk och flick leksaker utan det är LEKSAKER och man leker med precis vad man vill :)

2012-04-11 @ 18:08:24
URL: http://nilssonphoto.blogg.se/
Postat av: Ruby, Milo och Lova

jag köper leksaker baserade på barnens intressen. Sen är jag ett fan av pedagogiska leksaker som används mkt i förskolan... hatar plastleksaker och "könlösa" saker gillar jag mest (leksaker som inte är överdrivet åt båda hållen och som man kan utforska sin fantasi med). Men bilar har vi massor av här hemma som är uppskattat som tusan hos båda barnen och pippileksaker i alla möjliga slag haha. men som sagt. leksaker som inte är knallrosa eller knallblå är mina favoriter :) Barnen blir glada för typ allt :P

2012-04-11 @ 18:32:23
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Fia - väntan på majbebis

Ett sånt kakfat vill jag ha till mina barn sen med! Helt underbart!



En på jobbet berättade för ett tag sedan att hennes dotter, ca 4 år gammal, hade fått en radiostyrd bil, hon var helt överlycklig!

Så klart killar kan leka med "tjejgrejer" o tjejer med "killgrejer". Vad som är vad och vad som hör till könen är det ju vi vuxna som bestämmer.

En annan kompis köpte en dockvagn till sin treåriga son, han älskar den! Han kör både dockor och bilar i den! :D

2012-04-11 @ 18:58:12
URL: http://spegelreflex.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sluta med era jävla kommentarer om ni tycker dåligt om henne så behöver ni inte klanka ner hennes familj, snälla håll era kommentarer i huvudet om ni tycker dåligt om henne!

2012-04-11 @ 19:39:55
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Fy vad less jag blir när jag kommer in på din blogg och ser alla dumma kommentarer. Förstår inte vad det är för fel på folk?! BLIR SÅ LESS!!..



Vira älskar bilar och blir jätte glad när hon får det. Hon gillar traktorer och allts sånt som rörsig med motor :)

Hon gillar även dockor osv.



Det är inge fel på henne för hon gillar "kill"saker. Absolut inte. Tycker det bara är bra när hon gillar allt..



Wilgot är det absolut inge fel på. För att han gillar "tjej" saker.. Blir så less när allt ska vara uppdelat, så som du säger!!



KRAM <3<3<3<3

2012-04-11 @ 20:04:23
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: Emma

Köper också det som Viktor vill leka med och inte det han borde leka med. Dock har han visat intresse för typiska "killgrejer" så det är det som dominerar. Men han har också en docka han älskar och har precis fått en rosa vagn till henne. Han leker med det han vill helt enkelt.

Kläder har han inte börjat bry sig om än så där är det vi som handlar och då blir det ju pojkavdelningen. Försöker dock köpa mer kläder i andra färger än blått och grått...

2012-04-11 @ 20:15:20
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Mikaela-Blivande mamma åt en liten prins

jag tycker att alla barn ska ha samma möjlighet att leka med alla leksaker trots kön så jag trycker ni gör helt rätt genom att låta honom välja själv, vem vet han kanske blir en liten bagare med tanke på kakfatet :)

Såg även att dem fortsatt med taskiga kommentarer men stå på dig, kram!

2012-04-11 @ 20:24:02
URL: http://mikaelasofias.devote.se
Postat av: Yohanna

vi köper i princip inga leksaker, det dräller av dem ändå.. Men jag tror inte man behöver tänka så mkt, det barnen gillar glädjer dem = alltså vill man ju unna dem det. Helt naturligt. De väljer det dem vill leka med ändå ju, och på dagis har de leksaker som är för båda könen om man nu vill se det så.

2012-04-11 @ 21:10:42
URL: http://maiplu.se
Postat av: Sabina

håller med dig till fullo!

Min kompis jobbar på ett dagis och där strävar dem efter att strycka bort genus frågan dvs killar ska kunna bära rosa och lila och tjejer ska kunna ha blått och grönt, killar ska kunna leka med dockor och baka och tjejer ska kunna leka med actionfigurer, med bilar och smutsa ner sig precis lika mycket om killar gör.

jag tycker själv att det är jättebra! för vem var det egentligen som bestämde att man som pojke och flicka ska ha olika färger?

jag har fler kill kompisar som bär både rosa och lila kläder och jag kan med glödje tala om att dem bär upp dessa färger bättre än va vissa tjejer gör :)

man behöver inte bli gay för att man gillar tjej saker och man behöver inte bli lebb för att man gillar kill saker, punkt och slut.



2012-04-11 @ 22:09:34
Postat av: Sanna

Min dotter har alltid fått leka och pyssla med de hon själv vill och nu när hon är så pass stor kan hon ju säga till mer och mer vad hon vill ha och inte osv. så det gör det hela ännu lättare.



Hon har dock redan sedan hon var riktigt liten älskat allt som är rosa, har glitter osv. och varit en riktig prinsess-tjej, något jag själv inte riktigt kan förstå mig på då jag själv aldrig varit den typen som gillar klänningar osv. men är det det min dotter vill ha är det de hon får. Andra saker hon tycker om är att leka i sandlådan, gunga, leka med lera, måla, pyssla, pärla halsband och pärlplattor, utomhus aktiviteter som kubb, bokia, hoppa studsmatta, sparka boll osv.



Kram Sanna

2012-04-11 @ 22:55:11
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Angelica- Mamma till Leia & lillasyster i magen <3

Vi köper det Leia tycker om!

hon älskar tillexempel bilar och framförallt bollar :) så det är endel sånt här hemma. :)

Spelar ingen roll vad det är för kön, man måste ju köpa det ens barn gillar!



Kramar!

2012-04-12 @ 11:17:54
URL: http://www.angelicasandberg.se/blogg
Postat av: Bekah

Heja, heja!! :) Ungen ska väl tycka livet är härligt sålänge det bara går.. Tycker ni gör helrätt & kommer definitivt köpa bilar till T om hon vill ha det!! :)

2012-04-13 @ 10:26:01
URL: http://bekahbus.blogg.se/
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Helt rätt gjort Denise! :)

2012-04-13 @ 15:17:01
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: sanna

min son är 15 månader och har alltid dragits till färgen rosa plus en docka på Öppna Fsk, han har en del bilar, men han kommer med en nalle å ska krama ofta, å han dras verkligen till färgen rosa utan att vi egentligen vet varför å de spelar ju ingen som helst roll då man inte borde ha färger på olika kön. Bra inlägg och söta barn du har :) Ha en bra kväll.. .

2012-04-14 @ 01:25:59
Postat av: Zandra mamma till Freja 6 mån

Jag väljer att klä min lilla tjej i en massa roliga färger och helst inte så mycket rosa. Det gör att många tror att hon är en pojke fastän hon har på sig klänning och leggins! Jag väljer medvetet att klä henne på ett sådant sätt och ändå blir folk förvånade över att det är en liten flicka jag har i vagnen/ famnen! Så himla trist att en tjej i hennes ålder måste vara rosa för att få bli uppfattad som flicka:( Men vilken underbar blogg! Och härliga inlägg! Tack för att jag får vara med och dela din vardag positivt och negativt med Wilgot och Lo!

2012-04-14 @ 07:31:12
URL: http://mammastaaf.blogg.se/minvardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0