Varför alltid jag?

Jag och mina "problem", here we go again.

Jag har nu i en veckas (lite mer) tid haft ont i vad jag tror är en äggledare/äggstock. Får ont i båda två efter varje tantröd men oftast så håller det bara i sig i 1-2 dagar. Denna gång har vart otroligt plågsam och är fortfarande. Varje gång jag ställer mig upp hugger det till, liksaså ifall jag böjer mig fram/bak. Jag har känningar hela tiden, ibland mer och ibland mindre. Ibland känns det som att det krampar till och jag blir illamånede av själva känslan. Vi har mycket problem med dessa små mojänger i min släkt, på båda sidorna. Så jag fruktar självklart det värsta.. Dels för att det inte skulle förvåna mig samt om det nu inte skulle vara det "värsta" så blir man dubbelt så glad :) Nåväl, på torsdag ska jag på undersökning. Skulle ha ringt för länge sen men tar man allt med en klackspark så glöms det lätt.. Man tänker "äh, skit samma det är ju ändå inget.." eller "Jag väntar och ser tills nästa gång..." och sen fortsätter det så.. Speciellt om man är som jag, åker på allt jämt och ständigt. Man orkar inte ta tag i saker och sen blir det bara ännu värre tillslut. Jag är dock inte riktigt säkert om det är just äggstocken/ledaren eftersom att det ibland gör ont i ett större område. Men vad mer kan man göra än att kolla upp det.

Förstår ifall ni tror att jag är hypokondriker, det skulle jag också tro. Det är fan alltid något och jag är troligt trött på det. Hade jag trott på gud hade jag vetat att jag syndat och därför blitt straffad.. Men ja, någon gud finns inte i mitt liv så jag kör på att jag får ett friskare liv sen eller nåt haha.

Ni håller väl tummarna med mig iaf?

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas det inte är det "värsta"!! Puss <3

2010-11-29 @ 21:18:33
Postat av: sara - mamma till wilda

Det måste du kolla upp. Kan ju vara cystor. Spricker dem gör det jävligt ont kan jag meddela. Så nu ringer du och bokar tid OK?

2010-11-29 @ 22:45:28
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: ida-maria, mamma till Lykka

Nej men usch då. Hoppas undersökningen går bra!

Asså, jag vet inte på rak arm hur det känns att ha ont där. Hur vet man att det är "den" man har ont av?

2010-11-30 @ 10:03:34
URL: http://skolfux.wordpress.com
Postat av: malin

Jag har haft samma problem. Ibland kom det innan mensen och ibland efter. Vissa månader kände jag inte ens av det. Höll på så i drygt 2 år tror jag. Och för ungefär 1 år sedan fick jag sprutor mot livmoderhalscancer, att förebygga det alltså, därefter har det slutat. Så troligtvis är det nåt som sitter i livmoderhalsen som ger dig kramperna. Nu är ju dock inte jag någon läkare som kan detta, utan det är bara vad jag tippar på. :) Hoppas det löser sig! :)

2010-11-30 @ 18:38:02
Postat av: Josefine

BEBIS:D???

2010-11-30 @ 19:36:43
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Jag har samma problem, cystor oftast.

Eller ägglossning. Det är värdelöst! Och gör såå förbannat ont, vissa månader kan jag inte ens ställa mig upp, knappt röra mig i sämgem!

Tycker du ska kolla upp det!



kram kram

2010-12-01 @ 21:20:01
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har samma problem som kommer och går.. Det är sjukt jobbigt att lida av det!!

2010-12-07 @ 03:37:30
URL: http://haltbananskal.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0