Onyttigt besök


Wilgot gillar att vara hos sin mormor för hon ger honom allt han tål. Idag har han fått enchiladas, fruktsallad med grädde och julmust. Hade vi vart hemma så hade vi skippat både grädden och julmusten. Det är roligt att alla ger honom onyttigheter så fort mamma tittar bort :P Vi vuxna fick avnjuta en god kladdkaka toppad med hasselnötter, sjukt gott! Choklad är min stora passion här i livet, jag skulle kunna leva påt! Helst av allt ska det vara mäktigt och mörkt... mummsidummsi! :D

Hur gör ni med socker hemma hos er?
Wilgot äter eller dricker sällan söta saker. Han har fått saft någongång sådär men det är absolut inte någon vardagsdryck. Han får inget gott gott som består utav socker utan han nöjer sig bra med något gått ifrån småfolk. MEN när det kommer till besök hos ex sin mormor så hamnar det alltid något sött i hans mun, jag förstååååår inte.. Men det är de han får, det andra ger honom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Våran lilla 1-åring får smaka ibland när jag har bakat... Inga söta drycker, men sockerkaka och blåbärspaj ex har hon ätit. Sen har hon lyckats sno godis ifrån storasyster, men det är inget vi ger henne :P

2010-11-18 @ 21:35:23
Postat av: E

Här är det samma sak. Mormor o morfar förstår inte varför han inte får sötsaker :P jag tycker att det är onödigt att ge det till min lille. :)

2010-11-18 @ 22:02:02
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Min plan var att försöka vänta så länge som möjligt med sötsaker, men sambon tyckte det inte spelade någon roll och Nathalie vill så gärna äta precis allt vi äter, annars blir hon jättearg. Så nu äter hon det mesta av det vi äter (förutom godis), men vi försöker ge i så små mängder som möjligt.

Hon får enbart dricka vatten och mjölk, några få gånger har hon fått bravo juice (den är osötad).

2010-11-18 @ 22:16:22
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: thess, 18 år och mamma

Savannah har aldrig druckit nånting sötat överhuvudtaget, hehe så hon vet inte vad hon går miste om :p Däremot ätit en del sötsaker, t.ex. på födelsedagar har hon fått smaka tårta ;) Hon får ofta smaka nån liten bit av saker om det är nåt speciellt vi firar och alla andra äter - känns mer fel att ge dubbla budskap (vi får äta men inte du) än att hon får smaka lite. Men till vardags så äter hon inget med socker i :)

2010-11-18 @ 22:38:59
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/
Postat av: Sandra - 2barnsmamma

Mina barn får ofta sötsaker. Dels för att andra i min närhet inte accepterar att jag vill hålla det till endast lördagar.

2010-11-19 @ 07:25:06
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Nova får lördagsgodis, även Elton smakar ofta! Har man ett storasyskon så är det inte så lätt att inte ge de yngre:)

JAg tror inte på att barn skadas av att äta sötsaker då och då, så länge det är med motta!



2010-11-19 @ 09:58:01
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Petra

Man får skämma bort när man är mormor :P

2010-11-19 @ 12:45:04
Postat av: Sanna

Vi hade ju tänkt att vänta med godis så länge som det går men Liam vill ju äta allt vi äter- Så när vi har varit på kalas och så har det slinkit ner en och annan kaka och han fick smaka lite när vi bakade negerbollar idag. Läsk, saft och annat sött i drickväg är dock totalförbjudet. Jag tror att man får räkna med att barnen vill äta det man själv äter så vill man att barnen ska äta nyttigt får man nog göra det själv med :)

2010-11-20 @ 19:52:11
URL: http://sansai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0