REHAB!

Ni minns väl säkert att jag klagat ett ANTAL gånger om mina skuldror?

Nåväl nu har jag iaf tagit tag i det och vart hos sjukgymnasten. Jag har en inflammation(?, kan missuppfattat) i hela muskelpartiet runt skuldrorna. Det har gått så länge så min hjärna har lärt sig använda helt fel muskler i ryggen. Jag använder bara hälften då dom andra inte fungerar inte längre. Min ena muskel som håller fast skuldran är ur funktion och därför skaver skuldran mot axeln och skapar denna inflammation. Det är därfor det bara uppstår när jag jobbar eller gör liknande röresler. Om jag inte behandlar detta så kommer jag bli sjukskriven och det är de sista jag vill. Så nu jäklar!

Rehab nästa är som gäller för mig. Fick order om att boka massage inom denna vecka där dom får trycka ut hela ryggen, mjuka upp och tabort knutar mm. Så nu har jag bokat en 45minutare på fredag. Sjukgymnasten varnade mig att jag kommer skrika av smärta samt att det kommer stå "VILA" i pannan på mig efteråt pga att jag har en sån pass stor inflammation. På måndag ska jag på akupunktur och liksaså torsdagen därpå. Sen måste jag få upp cirkulationen i skuldran för den är = 0 just nu. Ska utöva olika övningar samt hålla den varm. Efter dessa behandlingar så ska jag börja röra på fläsket, bygga upp musklerna i ryggen och lära om hjärnan.

Kommentarer
Postat av: Britta Bloggar

Oj, hoppas att det blir bättre! Jag har precis dragit igång en tävling om du är intresserad!

2010-11-11 @ 21:21:35
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0