"Försiktigt Wilgot, försiktigt.."



Nu börjar Wilgot tröttna på lillasyster och tar ut det genom att göra allt extra hårt. Peta, krama, trycka, känna, dra, vrida...Försiktigt Wilgot, försiktigt, är det enda jag säger känns det som. Så fort Lo ligger ensam så är han där och gör allt han inte får. Nu gäller det att vara på sin vakt. När Lo sover så har jag nu fått lägga alla vardagssysslor åt sidan och istället lagt all min tid åt storebror. Han behöver få känna att han kommer i första hand, att mamma finns där utan att Lo är med.

Idag har vi läst alla böcker, lagt dom i fina högar och sedan rivit ner allt. Sen har vi börjat om. Super kul tyckte Wilgot. Vi har även matat dockan och pysslat om henne. Wilgot har lärt sig hur man klär på dockan och lagat grönsaksoppa åt na. Gulle han ♥ När jag satt och ammade i soffan så hör jag hur Wilgot går runt och säger "stäääda stäääääda, stääda". Gissa vad han gjorde? Jo han städade sitt rum. Älskade lilla hjärta! ♥ Tack :)

Nu ligger barnen och vilar upp sig inför eftermiddagens bus, vi ska till gammo på middag.


Kommentarer
Postat av: Patience -18 & mor till Damien

haha så söt han verkar vara :)!

2011-12-10 @ 13:05:15
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag hade också rumpa en gång i tiden men den försvann efter Viktor och har inte orkat jobba för att få den tillbaka. Får göra ett mer ordentligt försök nu efter nr 2.



Ja, det är viktigt att man, som du gjort, lägger ner tid och energi i början även på den stora så att den inte känner sig utanför eller bortglömd. Är jätterädd för att göra det misstaget med Viktor och att han ska känna sig "inte behövd".

2011-12-10 @ 14:11:46
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ha ha! Det där kunde varit jag som skrev det. Försiktigt är nog det ord som jag använder mest här med ;) även Anton visar sin hårdhänta sida när han blir less på sin syster men det känns som normalt nu i början. Känner oxå att jag vill ge han all uppmärksamhet när jag inte behöver sitte med Ella.

Kolla in www.fladdor.se om du vill se vår lilla tjej. Det e vår underbara vän Stina som är toppen på att få till finabilder!

Trevlig helg!

2011-12-10 @ 15:56:09
URL: http://frkenblom.blogspot.com
Postat av: lisa

Ett litet tips är att sätta en hasp på dörren till ert sivrum, så han inte kommer in när hon ligger och sover. Slipper man oroa sig för att storasyskon kommer släpandes med den lilla pm man håller på med något :)

2011-12-10 @ 18:21:38
URL: http://lisaomaya.blogg.se/
Postat av: Sofie

Villa härliga bilder! Vilken härlig blogg :) fint att du skriver om dina barn, roligt att läsa!

2011-12-10 @ 19:57:01
URL: http://beautybysofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0