Fortfarande sjukstuga och matvägran.

Wilgot är fortfarande sjuk. Hostan har blitt lite bättre idag men inte alls mycket. Imorse så hade skrutten spytt ner sängen igen, usch tycker så synd om honom. Han har lite feber till och från men den är inte hög som tur är. Ögonen är bättre men fortfarande inte bra. Så sjukstugan fortsätter. Om natten blir densamma som gårdagens så blir det ett samtal till vårdcentralen i morgon bitti. Vill bara kolla så att han inte åkt på något det finns medicin för om ni förstår mig rätt, ex lunginflammation.

Min största oro är att han inte äter något och då menar jag verkligen ingenting. Han har inte ätit ett helt mål sedan 1 vecka tillbaka, inte ens ett halvt. Det enda han får i sig är flytande, vatten och välling. Han har på 6 dagar ätit 2 satsumas, några tuggor äpple, några skedar gröt, en skumtomte, lite chips, ett rån, en tugga bröd, några skedar (typ 3) "haha mamma lurade dig"-mat och 1 sked puré. Undra hur mycket den lilla krabaten tappat i vikt. Det är så frustrerande att veta att han gått utan mat flera dagar i rad. Han dricker någorlunda bra men inte alls så pass som vi önskar. Han kissar ett par gånger varje dag och det är huvudsaken. Han har lite att ta från min lilla gofis och det är väl tur det.

Dessa dagar har vi nog tvättat 15 maskiner tvätt. Nu är jag trött på att tvätta. Magsjuka, spyhosta och ögoninflammation säger ju en hel del. Hujeda mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0