Min bebis är borta!!


Wilgot roar sig med en nyckelknippa & ett nyckelhål.

Wilgot min bebis, vart har du tagit vägen?
Han är ju förbövelen en liten pojk. Han är ingen bebis. Han är en liten pojke som vet att skräp ska vara i papperskorgen, att blöjan ska slängas i påsen, att smutsiga kläder ska läggas i tvättmaskinen, att man ska tvåla in sig när man badar och att smutsiga händer ska tävttas. Han han är en liten pojk som lär sig saker var dag, som äter med gaffel och vet att man inte kladdar med maten. En pojke som kan dricka fint ur ett glas, talar om vad han vill, han ska trycka på knappen i hissen och vill göra allt vi gör. Han vet nästan allt. Han är inte längre min lilla bebis. Svårt att släppa taget om ordet bebis? Oja, han kommer alltid vara min beeeesis!

o jag då? Jag är världens stoltaste.

Det blev inte slut med elände, suckar mina puckar. Min ståltråd bakom tänderna släppte och Wilgot åkte på någon typ av magsjuka. Men nu så, nu får det vara slut! i helgen ska vi vara friska och solen ska skina. Heja oss!


Kommentarer
Postat av: Josefin - Mamma till melwin 100831

Åh så känner jag med, fast melwin "bara" är åtta månader. Han börjar liksom snart på dagis, och blir en liten dagiskille.. Kändes som ja var gravid igår liksom?. Vart tog tiden vägen

2011-05-10 @ 21:23:01
URL: http://melwinojag.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag säger detsamma om Wilda. Tur jag snart har en ny bebis att gosa med hahahaha

2011-05-10 @ 22:30:46
URL: http://saratilling.se
Postat av: Yohanna

Phu det där med sjukdomar känns alltför väl igen! Men nu har vi varit friska 1½ vecka, wow! Rekord sen januari då hon började på dagis tror jag.. Å du, snacka om att jag känner igen det där du beskriver med allt de små "plötsligt" kan göra.. plocka i- och ur maskinen (tvätt), vet hur man gör precis allt - vilken ordning, vilka rum man gör vad, vart alla saker finns att hämta, låsa upp med nyckel, öppna och stänga dörrarna själv, osv... Phu... Ja det är bara å hänga med....

2011-05-11 @ 22:08:57
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0