Bristningar

Fick en fråga som jag kände att jag var tvungen att svara på så det inte blir några missförstånd :)
Hur kommer det sig att du hade massa bristningar på denna bild men inte nu längre?

SVAR: Självklart har jag mina bristningar kvar. Dom kommer alltid att sitta där och påminna mig om mina underbara barn. Att det ser ut som om jag inte har några bristningar kvar kan bero på att bilderna är tagna i olika ljus och vinklar. Huden där bristningarna sitter är väldigt glansig och ligger ljuset emot dom så syns dom hur bra som helst. Men så fort man flyttar en millimeter så syns dom inte lika bra, ibland inte alls. Kan även bero på vad för inställning jag har haft på kameran när fotona har tagits samt hur bra fokus man fått in. Jag redigerar alla mina foton men skulle aldrig få för mig att retuschera mina foton. Då menar jag bort fläckar, bristningar, fett, finnar, göra större tuttar, mindre tuttar osv.

Här kommer 4 bilder som visar hur olika det kan se ut. Alla foton är från denna graviditet. Men alla bristningar är från tiden med Wilgot i magen. Mina underbara minnen, det är så jag brukar kalla dom. Hoppas att jag iallafall kommer få en ny med denna, skulle vara så tråkigt att inte ha något att se ned på då när man inte har magen kvar :)


Som sagt, dom är kvar och kommer alltid att vara :) Jag har lärt mig att vara stolt över dom och tack och lov för det. Finns många människor därute som lider dag ut och dag in för sina underbaringar till bristningar. Jag har accepterat att det är såhär jag kommer se ut resten av mitt liv. Jag hade en KABOOOMKULAmed Wilgot så det var inte så konstigt att det sprack lite här och var :) ♥

 

Fick ni bristningar under er graviditet och i såfall vart?

Jag har på magen och boobisarna. Sen har jag även några yttepyttesmåiga på låren och under armarna från tonåren :)

Idag går vi in i v31 föresten :D Weee vi är nere på 1-siffrigt nu. 9 weeks left to the big BF! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Du ska vara stolt över din fina mage/kropp! :) Vacker gravid mage!!



JA, jag har bristningar lite här och var, men efter 2 barn, så är jag ändå ganska nöjd ;) Som sagt så påminner det ju om ens barn (och det är det ju värt) + att man alltid kan tänka "det kunde varit värre", den tanken tycker jag är bra att ha i huvudet ;) Speciellt dagar som känns blä :)



KRAM på er!

2011-09-29 @ 21:06:15
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Kristin

Härligt att höra om att du är så positiv! Din sida är supertrevlig och vilka fina bilder på er lille kille! Jag fick en liten grabb i juli och har nyss startat en blogg! Ta gärna en kik vettja ;)

2011-09-29 @ 21:13:40
URL: http://minmilo.blogspot.com/
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Jag har också bristningar efter graviditeten med Lucas. Tycker kanske inte att dom är supersnygga, men det är heller inget jag går runt och stör mig på. Det är ett bevis på vilken skatt som faktiskt legat inne i magen!

2011-09-29 @ 21:24:25
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Denize - Ensam morsa till E&E i Spanien - Foto - Personligt

Åh, jag är så glad att jag (på något sätt) hittade till din blogg igen. Det var några miljoner år sedan sist (typ).



grattis till nya bebben, så roligt!



Och jovisst, bristningar har jag fått på köpet båda gångerna. Inte på magen, men på tuttsen och rumpan. Man lär sig att leva med dom =)

2011-09-29 @ 21:30:50
URL: http://denize.se
Postat av: ylva

Ahh shit helt galet stor du va! :D Fin mage! :)

2011-09-29 @ 21:38:12
URL: http://mammaylvis.blogg.se/
Postat av: Mamma Evelina

Jag har också på magen som dig. Men de är verkligen inget jag bryr mig i :) Som du säger så är de minnen. Inget som stör mig de minsta :)

2011-09-29 @ 22:08:16
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Hanna & kung Loui

Jag gick upp väldigt mycket i vikt och fick dessutom en riktig kalaskula när jag väntade Loui så jag har mycket bristningar. På magen, brösten, låren, rumpan, höfterna. Vid navelpiercingen är det som värst. Och jag hoppas att jag med tiden (Loui är 5 månader) kommer se på mina "krigsärr" som du ser på dinabristningar! kramar

2011-09-29 @ 22:24:12
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Jag fick rätt mycket bristningar under mina gravdieter: på brösten, låren och framförallt magen då. Men mycket av det har börjat blekna då jag börjat använda en Dermaroller (har en kategori på bloggen där jag förklarar hur den fungerar)Och det kan jag verkligen rekommendera - om det nu är så att man retar sig mycket på dem sedan när graviditeten är över :)

2011-09-29 @ 23:10:19
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: hanna b

Jag vill bara påpeka att bristningar är hormonellt så man måste inte få det för att man har världens största mage. Min mage med Conrad låg långt över högsta kurvan men jag fick inte en enda bristning - på magen. Däremot brösten som knappt växte ett skit fick massa bristningar. Det beror på hormoner och arv. Jag tyckte också först det var jobbigt med bristningarna, men dom bleknade och försvann nästan helt så det är ju skönt. Kommer nog några nya denna gången dock. Man ska inte skämmas för sina bristningar, det är ju så det fungerar och så vi ser ut. Och vem orkar bry sig? :) Du har en superfin mage! :)

2011-09-30 @ 08:01:58
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se/
Postat av: Michelle von Walden

Jag har fått några på rumpan, men har vart duktig på att smörja in mig på mage, lår och bröst. Missade rumpan dock men som du skrevlär man sig leva med de och bristningarna bär ju med sig något positivt! =)

2011-09-30 @ 10:15:48
URL: http://michellevonwalden.blogspot.com
Postat av: tessam

Shit vilken kula :) den var verkligen stor! Skönt att du tar bristningarna på ett bra sätt. Det hjälper ju igentligen inte att gå runt åh må dåligt.



Jag har ju fått två barn, men klarat mig från bristningar - näst in till. De finns nå smååå på brösten och nån på utsida lår, men dom är det bara jag som ser - säger karln ;D haha. Nä, men dom är pyttepyttesmå så inget att klaga över direkt.

2011-09-30 @ 11:41:36
URL: http://tewssans.blogg.se/
Postat av: Magistermutter - Med en liten grabb i magen

HAHAHA! jag skrev precis om bristningar på min blogg! :P Kul :P



jag har sluppit undan hittills och hoppas att det fortsätter så! Smörjer mig regelbundet och ja.. Resten kan du läsa om hos mig!

2011-09-30 @ 14:39:14
URL: http://magistermutter.blogg.se/
Postat av: Helen

Hi hi med den magen kan man väll inte annat än få lite bristningar . Jag va också kanonstor med mina 2 barn och visst är det inte så snyggt med bristningar men jag tänker oftast inte på det . Tyvärr är det ju inte alla som tycker likadant och jag har ett flertal gånger fått frågan vad jag gjort när jag ser ut så :) .

Ha en skön lördag

2011-10-01 @ 08:46:07
URL: http://stenstromsbloggeria.se
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Och sedan så bleknar bristningarna med tiden :)



Yes! Jag har bristningar överallt, magen, mellan benen, på benen, ryggen och tuttarna..där jag inte har bristningar är på armen och nyllet :P

Jag älskar mina mammatattos ;k är stolt över dom! ^^

2011-10-01 @ 13:26:22
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Även jag har bristningar precis som du, mitt på magen...

2011-10-04 @ 21:42:55
URL: http://www.lifeofanangels.e

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0