MVC v27 ♥




Allt såg jätte bra ut och bm konstaterade att min mage är väldans låg, precis som jag konstaterat. Hon gjorde en undersökning pga trycket men allt var bra. Var dock jätte svullen och det är därför detta tryck skapas. Hon sa det att trycket kommer göra att det blir en enklare och snabbare förlossning. Men hur bra är det då? Vill gärna hinna in. Vi pratade även om att jag behöver åka in så fort jag känner något som får mig att tänka på att det kan vara något på g. Går mitt vatten en vacker dag, ja då kommer bebis komma ut fort som attan och hon sa att en ambulans bör ringas. Läskigt! Vi pratade om att kanske planera in en förlossning så vi slipper oroa oss för att få föda hemma eller på vägen då förra förlossningen gick så väldans fort. Skulle kännas skönt faktiskt. Sen kan ju alltid bebis komma innan dess men det får man ta då.

På vägen hem strejkade mina ben och mitt i allt börjar det åska och kissblåsan var full. Ni skulle sett min panik. Haha. Men satans vad foglossning jag fick, värsta hittills. Nu får det gärna gå över! :)

Har beställt en stödstrumpa på apoteket, en sådan som går över hela benet. Har även köpt hem 2nya halsbrännemediciner som jag ska prova. Håller mina tummar och tår att dom fungerar bättre än novalucid.

Idag går jag även in i v27 ♥ Det närmar sig!

Kommentarer
Postat av: K a j s a j i

Men hjälp :P Vi har typ 50 minuter till sjukhuset också, kanske till och med längre på vintern om det är dåligt väder. Så hade det varit jag hade jag fått panik :) Hoppas du får planera in istället då :)

2011-09-01 @ 15:27:58
URL: http://kajsaji.com
Postat av: i min lilla lilla värld

Ja, den är verkligen låg, men ack så fin

2011-09-01 @ 22:05:19
URL: http://saratilling.se
Postat av: Patricia Lindh

Åh så obehagligt! Men va skönt att du har en sån varm barnmorska som verkligen bryr sig och tar dig på allvar! så skönt att få all hjälp, de kommer gå super hur det än blir. <3



Såg på facebook, LYCKA till! Så spännande alltså.

Kram!

2011-09-02 @ 10:41:56
URL: http://mammasangel.blogg,se
Postat av: hanna b

Åh gu, lite läskigt att det kan gå så snabbt! Jag läste inte bloggen när du väntade och fick Wilgot så jag visste inte att den förlossningen gick så fort. Dom säger ju att man kan räkna med att andra förlossningen tar hälften så lång tid. För mig blir det 14 timmar. ;) Gick ditt vatten sist?

2011-09-02 @ 10:42:23
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se/
Postat av: marina

oj redan så lågt ner i v 27. fast åh andra sida så låg min bebis också lågt ner i v 27 :) Jag går in i v 31 imorrn och sammandragningarna kommer bara oftare och oftare nu, spännande och se när våra bebisar kommer :) Vet du va de blir för kön?

2011-09-02 @ 13:00:10
URL: http://erikssonxtre.blogg.se/
Postat av: hanna b

Jag visste inte att man räknade från när man hade regelbundna värkar. Jag räknar från när jag fick första värken. ;) Men gu vad fort det gick för dig, både bra och dåligt kanske? Jag hade iofs hellre haft en snabb än en så slö som min. ;)

2011-09-02 @ 13:52:53
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se/
Postat av: marina

hej :)

nej vi vet inte heller, ja ville veta men inte min sambo så de får väl bli en överraskning :) Ja har BF 11/11 men tror att h*n kommmer komma mkt tidigare, runt i slutet av oktober eller så. När har du BF?

2011-09-02 @ 14:41:59
URL: http://erikssonxtre.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Förstår att det känns lite läskigt att det eventuellt kommer att gå så himla fort, jag är själv lite halvskraj. Det gick ju väldigt snabbt med Malva också... Fast jag vet inte om jag skulle våga bli igångsatt, det verkar så mycket värre. Fast det är klart; bli igångsatt i en sjukhussäng VS. föda fram bebis badrumsgolvet i en handduk... Hm...



Hur lång är du förresten? Haha, random fråga! Men jag blev nyfiken nu när jag läste din vikt :)

2011-09-02 @ 16:12:59
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0