Svar på frågor som kommit in.

Hur mycket blödde du under din blödning i grav? och vet du ungefär när du fick den? var det bara så med wilgot eller med båda?

sv:
Jag hade mindre blödningar i början av min graviditet med Wilgot. Från start till v 10 tror jag. Inga rikliga blödningar, några droppar hit och dit som hann mörkna innan dom kom ut. Det var därför jag trodde att jag hela tiden skulle få min mens, för det såg precis ut som att den skulle börja. Men det blev liksom aldrig mer än några droppar som hann torka innan dom kom ut (Dom blandades med annat mojs och blev ljusbruna).

Det här med blödningar kan vara jätte olika när man är gravid. Vissa blöder som mens, andra ingenting, vissa lite, andra till och från. Mitt tips till dig är att kolla upp om det stämmer, bättre att kolla en gång för mycket än en gång förlite så att säga :)

sött snuttedjur. :) vart hat ni köpt det?

sv: HM (:

Jag undrar varför du är rädd att inte hinna in? Gick förlossningen med Wilgot väldigt snabbt, eller är det något med denna graviditet som gör att du har bråttom in?
sv: Förlossningen med Wilgot gick väldigt snabbt för att första gången. Hade regelbunda värkar i 4 timmar, oregelbunda i 1.5 samt mensvärk i någon timme. Var inne på förlossningen i prick en timme sen var han ute. Mitt vatten gick aldrig och när dom väl tog hål på hinnorna så flög han ut. Nu i efterhand vet jag att jag hade krystvärkar 2 timmar innan han kom ut. Hur jag lyckades knipa i över 2 timmar har jag ingen aning om haha. Så fort hon sa att jag var helt öppen så krystade jag, för då fick ajg det bekräftat. Som omföderska så brukar man säga att det tar hälften av tiden, oftast mindre än så. Går mitt vatten så behöver jag ringa ambulans pga att lillknorris troligtvis kommer med en väldans fart. MEN, allt detta behöver ju inte ske. Men det är därför jag är rädd för att inte hinna in. Känns tryggare att föda på förlossningen om man säger så ;) Men antagligen så kommer vi planera in en förlossning så jag slipper oroa mig :)

Kommentarer
Postat av: Patricia Lindh

De kan ju va så olika! Men bra att du får så mycket hjälp och stöttning från Mvc. Att dom tar dig på allvar! Wiljas förlossning tog ju 7 timmar från första värken, också en snabb förlossning för en föderska. Nu tar de väl 16 ;)

De är nått man inte vet! Ingen planering för mig, då blir de nog bäst :) kramar! Fina kläder du hittade.

2011-09-17 @ 12:46:14
URL: http://mammasangel.blogg.se/
Postat av: lisa

Usch förstår din oro. Min dotter är född 4 timmar från första värken så nu när jag väntade nr 2 va ja jätteorolig för att inte hinna in. Bm sa att jag måste in efter första känningen och om vattnet går ringa ambulans. Sonen är född 2 och en halv timme efter första värken! Han vägde även 4914 haha och folk som hör detta säger oj du måste haft det tufft, skakar bara på huvudet och säger tiden det tog. Dom bara skakar på huvudet då ;) det konmer gå kanon. Vet inte hur långt du har till förlossningen men om vattnet inte gått hinner man oftast in sa bm till mig hela tiden :) lycka till :)

2011-09-17 @ 15:01:03
URL: http://lisaomaya.blogg.se/
Postat av: tessan

Jag var också rädd att jag inte skulle hinna in andra ggn eftersom jag var helt öppen när jag kom in med William. Och mycket riktigt så gick det ännu snabbare med oliwer.. han bara få av mig byxorna så var han ute :P Hade vi vart hemma skulle vi behövt åka till Gävle och då hade vi fått föda i bilen. Men som tur i oturen nudå så var vi i Rättvik och hann precis till förlossnigen Falun när han titta ut! :P Så de gäller att vara på sin vakt när det närmar sig! Lycka till =)

2011-09-17 @ 15:45:50
URL: http://tewssans.blogg.se/
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Ja det var verkligen en snabb förlossning för att vara första! Det gick hyfsat snabbt min första men nu när det var min andra gick det i raketfart & en vecka innan BF somsagt ^^



svar Tack så hemskt mycket! :) Det är verkligen en omställning från ett barn till två men än så länge är det kolugnt då Ronny är hemma med oss...

2011-09-17 @ 16:44:42
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: tessan

Sv: hehe, jaa :) tog en timme från första värken.. underbart!

2011-09-17 @ 20:20:52
URL: http://tewssans.blogg.se/
Postat av: mosan

tack för att du svarade. följdfråga som jag glömde fråga senast, vad kostade snuttisen från HM? himla söt snuttis!

2011-09-18 @ 08:56:46
Postat av: Familjen iHusvagn - Nu börjar resan!

Vad menar du med:

"Men antagligen så kommer vi planera in en förlossning så jag slipper oroa mig :)"



Att du vill bli igångsatt?

2011-09-20 @ 03:53:50
URL: http://www.ihusvagn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0