Ett svårt beslut..

Även om den där PISSIDIOTEN fick mig att se rött igår så ska han/hon inte se mig falla. Mina barn är världens finaste barn och jag skiter fullständigt i om folk tycker detsamma eller inte, man får faktiskt tycka som man vill. Men då man klankar ner på någon som inte kan försvara sig så måste man göra något åt saken, försvara personen i fråga, min älskade Wilgot.

Jag har tänkt väldigt mycket på detta, som ni säkert förstår. Att mitt barn ska behöva "lida" för något jag gör känns inte helt rätt i mitt lilla hjärta. Men jag kommer fortsätta att dela med mig av mitt liv då det faktiskt är över 1000st som uppskattar det jag gör. Jag älskar att blogga och en blogg utan foton är inte MIN blogg. Jag hoppas att mitt vredesutbrott inte fick er att backa här ifrån, jag är faktiskt en postitiv person, egentligen. Bloggvärlden är full av idioter, tyvärr. Jag tror att man aldrig kommer i från dom. Men jag förstår fortfarande inte HUR MAN I HELA JÄVLA FRIDEN KAN KLANKA NER PÅ EN OSKYLDIG LITEN MÄNNISKA? Lägre kan man inte sjunka..! Nåväl, nu försöker jag borsta av mig detta, rycka upp mig och fortsätta med mitt. Men jag kommer faktiskt att sluta skriva så personligt om Wilgot, han är faktiskt en egen individ. Får bli mer foton helt enkelt.

Vad hade ni gjort om det drabbade er? Hur hade NI tänkt?

Ni är helt underbara förresten, vet ni det? Kan OMÖJLIGT svara er allihopa så nu kommer ett mass tack - TACK kära vänner för att ni visar er omtanke och att ni faktiskt uppskattar det jag gör ♥ och det är klart att jag vet att Wilgot är världens finaste, för det är han! Ville bara försvara min oskyldiga pojk. KRAM KRAM KRAM!



ENDENISE - a mama's story continues

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ingen aning om hur jag gjort. Tycker ju att det ger så mycket positivt att blogga, men fruktansvärt hur en del personer är. Hur man, som du säger, kan ge sig på ett litet barn och gå till sånna angrepp. Helt vidrigt!

Och kan verkligen inte förstå syftet med det hela.. Men som du säger, man får försöka borsta av sig

2012-04-07 @ 12:31:43
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Elin

Fy för dessa människor. Jag blir så förbannad!

Älskar din blogg, och jag blir lika glad varje gång jag ser foton på ungarna, dem är så himla goa :)

Hoppas att du slipper fler sådana omogna kommentarer från någon feg j*vel som sitter och är anonym, vad annars?

Glad påsk på er!

2012-04-07 @ 12:42:46
Postat av: Isabell

Fina lilla Wilgot.

Usch för dessa idiotiska människor som inte har något bättre för sig i livet än att vara avundsjuka på andra.

Vet att det är svårt att bara ignorera, när dom hoppar på någon så liten men det är det bästa.

Kramar till din fina lilla familj.

2012-04-07 @ 12:57:30
URL: http://mama.blogg.se/isabella
Postat av: maria

Jag blev helt stum när ja läste! De enda ja kan tänka mig är att de e nån idiot som får för lite kärlek och uppmärksamhet, som sjunker hur långt som de krävs, för att få vilken uppmärksamhet som helst. Helt galet. Förstår att du blir tokig, samtidigt som du antagligen vill låta bli att bry dig. Vilket jävla rövhål helt enkelt.



Ja snubblade bara in på din blogg, å tycker det är helt fantastiskt fina bilder du tar! Superduktig!!



Själv håller jag på med kläder, designar tyger och syr barnkläder, har en tävling på min blogg just nu om en mössa man kan vinna bara man lämnar en kommentar, så om du gillar mina grejer lika mycke som ja gilla dina foton vore de kul om du ville va me :) men det är inte på min vanliga blogg som ja kallar maryscandyland, utan på candylandfabriken.wordpress.com



(om du tycker dethär räknas som reklam får du såklart radera de, men ja tänkte att du ser de ju iaf å de va dig ja ville berätta för :)

2012-04-07 @ 12:57:41
URL: http://maryscandyland.wordpress.com
Postat av: Sofie

Jag blev helt chockad när jag gick in här och såg vilken ruggig kommentar du fått. Jag är verkligen chockad! Jag fattar inte hur man kan säga/skriva/tänka något sånt!! Som du säger, en sån liten oskyldig människa.. Jag förstår verkligen inte.



Blev glad för att du väljer att fortsätta ändå, älskar att läsa din blogg! Så mycket lycka, kärlek och VACKRA barn!

2012-04-07 @ 12:59:40
URL: http://sooffis.blogg.se/
Postat av: Johanna

HEJ! undrar bara om du har gått någon kurs i webbdesign (Om du i så fall har någon att rekommendera) eller google?

kram!

2012-04-07 @ 13:00:53
URL: http://flows.blogg.se/
Postat av: Filippa - mamma till Liam & Lejo

Usch när jag läste inlägget blev jag så arg!! Hur kan en människa skriva på de visset. Vi är ju vuxna människor!! Säkert någon som är avundsjuk på dina fina barn.



Jag vet inte alls hur jag hade gjort om jag ska vara ärlig, men som du säger det finns så många som uppskattar dina inlägg och bilder. Jag är en av dom!



Njut nu av Påsken! Kramar

2012-04-07 @ 13:02:40
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-04-07 @ 13:10:46
Postat av: Emma

Världen är full av idioter och tyvärr så råkade du ut för en av dom.

Kul att du väljer att inte låta honom/henne påverka dig utan att du fortsätter med bloggandet! Det uppskattas!! :)



Jag hae ingen aning om hur jag skulle göra. Skulle ta mitt barn i försvar såklart men ingen aning om hur det skulle påverka mitt bloggande!



Ha en glad påsk!

Kram

2012-04-07 @ 13:13:06
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Lina- mamma till Gustav

Gör det som känns rätt i hjärtat!! Bara du vet vad som är bästa för dig och din familj! =D självklart hoppas jag på att du fortsätter som du gjort för du skriver underbart fint och roligt! ;)

2012-04-07 @ 13:21:00
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Postat av: marinapalme

Herregud vilka idioter det finns! Gick ner och läste av det gamal för att förstå lite bättre, och jovisst fan kan ungar ha kvar sitt bebishull hur länge som helst. Min kusin är 4 år och han har fortfarande hull kvar. Dessutom så ger man sig inte på en litet oksyldigt barn!

2012-04-07 @ 13:27:54
URL: http://marinapame.blogg.se/
Postat av: Jessica

Stark av dig att skriva såhär, och det är BRA att du gör det. Du är en stark person och det tror jag alla vet här som följer din blogg :)



Jag hade nog också försökt att borsta av mig det, för man kommer aldrig ifrån allt ont som finns i världen. Tyvärr så är ju inte världen perfekt och man får helt enkelt försöka göra allting till någonting positivt.



Massa kramar till dig och din underbara familj. Förresten så är dina barn hur fina som helst!

2012-04-07 @ 13:31:31
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: Marie Öberg

Ny spännande tävling ligger nu uppe!

Missa inte! ;)



www.marremedmera.se

2012-04-07 @ 13:37:09
URL: http://www.marremedmera.se
Postat av: Anonym

Det personen vill är ju att du ska ta illa vid och sluta blogga, låt han eller hon inte bestämma. Din blogg är jätte fin och så är dina barn

2012-04-07 @ 13:39:03
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Jag vet inte hur jag hade reagerat... Och jag tänker med på det ibland, att Viggo (att mina barn) faktiskt är en egen individ. Och jag vet inte hur jag ska göra, jag tänker ofta hit och dit och kanske är det därför jag ibland bloggar mindre än vanligt... För att det ibland känns för "naket", att man delar med sig av mer än man kanske borde? Men min blogg är min hobby, min öppna dagbok, som jag vill titta tillbaka i och minnas och som uppskattas av såna som bor långt borta, som man inte träffar så ofta.... Det är så svårt det där....



Och att sätta lösenord på bloggen känns ju inte så roligt heller...



Det är så bra att du står på dig <3

Stor kram!

2012-04-07 @ 14:02:47
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Bella Davis - MODELL BLOGG

fina bilder! allt bra med dig sötnos? kram

2012-04-07 @ 14:12:17
URL: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/
Postat av: Marie

det finns verkligen gott om idioter i vår värld! Båda dina barn är superfina och jag blir glad av att se dina fina bilder! Strunta i alla avundssjuka idioter! kram till er

2012-04-07 @ 14:27:32
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Åh så hemskt detta är. De är så jag blir riktigt förbannad alltså! Jag tycker du gör ett jättebra beslut med tanke på att de är DITT beslut :) Hade de varit någon som kommenterat så på min blogg hade jag nog blivit helt sjukt ledsen och upprörd och raderat min blogg.



Både Wilgot och Lo är två jättefina barn! Och dom är unika <3

2012-04-07 @ 14:29:36
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Lotte

Jag håller med dig, så mycket sjuka människor det finns. Stå på dig! Och glad påsk på dig med! :)

2012-04-07 @ 14:38:23
URL: http://lotte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att Wilgot är supersöt och jättefin, och kan inte förstå hur någon kan skriva något sånt. Ta absolut inte åt dig av sånna kommentarer!!

2012-04-07 @ 15:12:54
Postat av: Aagnes Kucki

Det är inget att tacka över - det är du väl värd.

2012-04-07 @ 15:20:32
URL: http://fredagsfrackisen.blogg.se/
Postat av: Hagelstorm

fin blogg :)

2012-04-07 @ 15:40:44
URL: http://emmaeriksson.wordpress.com
Postat av: Madde

Sjuka människa som lägger ner tid på att skriva såna elaka kommentarer!!

Måste vara en djupt störd person.



ALLA barn är vackra! <3

2012-04-07 @ 16:06:41
Postat av: Rebecca

Åh vad jag är glad att du fortsätter! Jag kommenterar nästan aldrig men Hade saknat din blogg jättemycket om du slutat. Är även glad att du fortfarande vill lägga upp bilder på dina charmtroll.

2012-04-07 @ 16:10:43
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Jag brukar blockera dom ip adresser så att dom inte kan kommentera mer, dock är det ingen som sagt något dumt om Elias än och skulle någon säga något om honom vet jag inte vad jag skulle göra, det är svårt att sätta sig in i det när det inte hänt. Men hua så förbannad jag skulle bli!

2012-04-07 @ 16:15:35
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: TIDSTJUVEN

Jag förstår verkligen inte ens hur en människa kan skriva en sådan där kommentar. Så sjukt ju.

Ta hand om dig och dina underbara familj Denise! Glad påsk! :)

2012-04-07 @ 16:54:30
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Minimi=)

<3<3

2012-04-07 @ 17:14:22
Postat av: Maria - Photography

Även om det är förjävligt det de där puckot skrev så är dessa anonyma personer oftast bara ute efter en reaktion. Man ska alltså försöka låta bli att bry sig, skaka av sig det och gå vidare. Jag vet att det är jättesvårt när det gäller barnen, men så länge det inte är något man kan polisanmäla är det bäst att skita i det bara. Du vet att du älskar dina barn och att dom är finast i världen för dig, skit i den där idioten bara och stå på dig! :) Kram!

2012-04-07 @ 17:28:27
URL: http://photographybyristo.blogg.se/
Postat av: Kristin-mamma till Milo

Denise, jag hade reagerat precis likadant. Världen är fullt av konstigt folk och varför skriva så liksom? Helt sjukt ju! Du gör helt rätt i att fortsätta skriva istället för att låta den personen trycka ner dig! Jag som följt er varje dag i ca 9 månader behöver en liten dos av endenise om dagen ;) Kram till dig och söta lilla W!!

2012-04-07 @ 17:28:47
URL: http://minmilo.blogspot.com
Postat av: jenni - mamma till Lukas

Det är så svårt det där, vad ska man skriva och vad bör hållas privat, de har ju trots allt inte valt att visas på internet. Man får känna efter i hjärtat vad som känns okej för en själv och ens familj :)



Sv: glad påsk till er också :) kram

2012-04-07 @ 17:35:18
URL: http://jennidesiree.blogg.se/
Postat av: Helenasfoto'n

Allt bra?:)

glad påsk!

2012-04-07 @ 18:04:13
URL: http://helenasfoton.webblogg.se/
Postat av: Marie

Klart att vi stannar kvar, blir bara mer äkta med känslor och du ska absolut fortsätta som du gjort, därför gillar vi din blogg för du är du och dina fiiina bilder =D



Men man har rätt att ta åt sig, för sådant sårar

kramar.

2012-04-07 @ 18:08:31
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej fina du! Halkade in på din blogg för några veckor sedan, undrar om det var från en kommentar på Halajnas blogg? Struntsamma, föll direkt i vilket fall... Det första som slog mig var att du hade såå söta barn och själv var så galet snygg! Det andra var att Wilgot hade sådär lite utstående öron, precis som min lilla Ellioth... Och när du nu skrev om detta påhopp, denna elaka kommentar, var jag tvungen att skriva! Jag var med om exakt samma sak för cirka tre år sedan och jag förstår precis din frustration! Min Ellioth hade precis vunnit en stor fototävling och blivit "Årets charmtroll" och detta stack väl i ögonen på folk. Jag hade fotat honom i jeans, bar överkropp och mössa och då fick jag flera kommentarer om att det var tur att han hade mössa på sig för annars hade han aldrig vunnit menade dem. Att han inte såg klok ut, att han såg ut som Dumbo, att han skulle bli mobbad i skolan och aldrig kunna få tjejer! HEMSKA människor, hur kan de ens säga något sådant? Jo, de är bara så fruktansvärt avundsjuka på dig, ditt liv och din fina familj!



Precis som dig har jag varit nere i förlossningsdepressions-träsket också och jag tog mig upp efter något halvår. Jag skrev också om det i min blogg och det var många som tackade mig och tyckte jag var modig!

Jag tycker att du rockar och verkar väldigt stark som alltid hittar på kuligheter med dina barn, grymt jobbat! Heja dig!



Glad påsk till dig och din fina familj, låt inte sådana där avundsjuka idioter förstöra!



Kram från Linköping :)

2012-04-07 @ 18:10:59
URL: http://fiuten.blogspot.com
Postat av: Amanda

vilken söt blogg du har, älskar bilderna i headern!

http://amandaklahr.blogg.se

Puss & Kram

2012-04-07 @ 18:21:12
URL: http://amandaklahr.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dina barn är världens finaste, det har du så rätt i! Låt inte någon påstå något annat! I bloggvärlden finns det tyvärr idioter som kläcker ur sig vad som helst. En del gör ju det bara för att provosera & se vad reaktionen blir.. Jag förstår att du tar kommentaren personligt, men försök att inte göra det. Så länge du känner dig bekväm med att skriva om och sätta upp bilder på dina barn, tycker jag att du ska göra det!

2012-04-07 @ 18:43:05
Postat av: Anonym

Det finns så sjukt mycket konstiga människor som bara måste hävda sig om allt. Ta INTE åt dig! Ödsla inte energi på en sådan människa. Ni är otroligt vackra tillsammans och det viktigaste är att DU vet det. KRAM

2012-04-07 @ 18:43:21
URL: http://tuvasmammajessica.devote.se
Postat av: eeee

nu ere så att jag tror att personen i fråga enbart ville provocera (: och personen lyckades ju fenomenalt och fick precis den respons han/hon ville få. så sånna sjukt korkade kommentarer skulle jag inte ens bry mig om (: din pojke och din blogg är jättefin!

2012-04-07 @ 18:58:53
Postat av: mary

Finns så många elaka människor :<

Men han är jätte fin .. och inte okej att den personen skrev så! finns för många idioter på denna jord .



Sv: ja stora t-shirtar och jeans awesome :D

massa kramar <3

2012-04-07 @ 19:16:43
URL: http://maryphoto.blogg.se/
Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

Det finns inget som sårar så som när de går på det mest värdefulla man har. Förstår inte ens hur man tänker när man sätter sig och skriver något elakt om ett oskyldigt barn!

2012-04-07 @ 19:51:29
URL: http://vardagspusslandet.blogg.se/
Postat av: ▲ L I N D A

allt bra med dig finis? :)

2012-04-07 @ 19:59:15
URL: http://xiaos.blogg.se/
Postat av: Marie

Svåårt :/ Hmm .. vet inte riktigt hur jag hade gjort! Jag hade nog tänkt lika som dig, först lägga ner men sen att inte en person ska få förstöra. Så lite mindre Wilgot/Lo kanske känns tryggt? Nog för att de flesta vet hur man beter sig men skulle nog själv inte palla såna kommentarer :( Kram på dig!

2012-04-07 @ 20:07:22
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - firar 5 år med goodiebags VARJE DAG! ♥ ♥ ♥

BRA att du fortsätter! Jag har också fått nån skit-kommentar förut om barnen. Men det är idioter som vet att det tar hårdast om man säger nåt om barnen.



Föresten så tycker jag att Wilgot är supersöt!



KRAM

2012-04-07 @ 21:43:39
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Jag hoppas verkligen du anmält inlägget/kommentaren till Blogg.se? det har jag gjort med ett par kommentarer för nåt år sen. Stötande eller vad du nu vill kalla det med fina ord. Självklart flyr vi inte för att du blir arg - vem fasen skulle inte bli arg & sårad av att nån ens kan bemöda sig skriva en sån kommentar. det intressanta är, att sånna kommentarer ALLTID är anonyma...............

2012-04-07 @ 21:59:34
URL: http://maiplu.se
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Det är skit svårt men det bästa du kan göra är att inte ge någon respons alls, har fått hundratals kommentarer om att mina barn är "feta" att jag misshandlar dom pga deras vikt osv och jag fick frispel varje gång och kommentarerna fortsatte hagla in, nu skiter jag i att svara dom och det har slutat helt.



Sv: Ja jag hoppas verkligen kirurgen tar bort min gallblåsa, orkar inte had et så här längre :(



Då förstår jag varför du köpte två :)

2012-04-07 @ 22:09:36
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Lina

Så jävla sjukt, har varit borta i nu i påsk sen kommer jag tillbaka till internet och civilisation och ser att någon idiot skrivit så, så jävla sjukt. Förstår din ilska. Du har helt otroligt söta barn, förstår inte hur någon människa kan skriva så om ett barn. Det är osmakligt äcklande och sjukt att det finns människor som gör sånt. Babyhull var det dummaste jag hört, jag var klotrund som ett barn jaaa även i 3 års åldern men sen kom allt på längden istället, det är HÄLSOSAMT att vara lite rundare som barn, (nu menar jag inte på något sätt att Wilgot är rund, i mina ögon ser han ut precis som alla andra 2½ åringar speciellt om man jämför mig som barn) Att börja tänka på barnens kost i negativ betydelse och försöka banta sina barn är himlans skadligt och helt hurribelt i mina öron, att barnen däremot får näringsrik mat och att man försöker göra bra mat är däremot något som jag tror varje förälder försöker, vet inte av så många som bara serverar hämtizza och hamburgare till sina barn. Nej usch och fy och gah vad sur jag blir. Finaste finaste Wilgot är helt perfekt och har ögon att dö för :)



Massa kramar!

2012-04-07 @ 23:05:01
URL: http://www.linaslycka.se/
Postat av: sara

försök att strunta i korkade människor som hon/han nedan. Gör det som du tycker känns rätt i hjärtat!



Men jag tycker om att läsa din blogg, tycker du har ortoligt fina o mysiga bilder på dig och dina barn. Du bjuder på dig själv och dina tankar och det gör att man kommer tillbaka.

Men det ska ju kännas rätt för dig/ er också. Men min första tanke är att personen i fråga bara är avis!



Kram på er!

2012-04-08 @ 07:13:04
URL: http://saaaraaas.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Det är så svårt sånt där. När Casper var lite så tog jag bara kort som inte visa hela han men insåg snart att det blev rätt tråkigt och trist och att omgivningen ändå la upp kort på "hela" han så kändes inte lönt att jag la ner massa tid på att fixa och undvika hela bilder.



Fick trista kommentarer som gravid men lyckades lägga det åt sidan och foikusera på dom bra kommentarerna man faktiskt oxå får!

2012-04-08 @ 09:05:27
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Robyn

Tänkte bara säga att enligt min mening så är du fantastisk, just för att du är du. Du är den bästa mamman DU kan vara till dina barn och ingen har någonting annat att säga om saken. Wilgot är inte överviktig någonstans och även om vi har olika tyck och tänk ang vad som är sött eller inte så har vi ingen rätt att säga det! Som sagt, du är fantastisk.

2012-04-08 @ 10:33:12
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Så tråkigt att behöva ta sånt och speciellt när det är så riktat mot din lilla son. Precis som du skriver kan han inte försvara sig. Jag tycker dina barn är underbart söta men egentligen spelar sånt ingen roll. Oavsett utseende på barn kan de vara fantastiska och söta ändå!:) Kram

2012-04-08 @ 11:15:33
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Clara

FYFAN vilken vidrig människa som har mage att skriva så. Blir så in i helvete förbannad! Wilgot är så förbaskat söt och det är ingen tvekan om saken. Usch för såna människor! Hoppas du snart kommer över det! Stor Kram

2012-04-08 @ 13:48:24
URL: http://clarajohanna.webblogg.se/
Postat av: Kim - Mamma till Victor & Linus

Det finns så mycket idioter! :/

2012-04-08 @ 21:30:21
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Jag har nyss hittat hit till din blogg och tycker den är helt fantastisk! Dina barn är underbart vackra båda två! Så sånna idioter som de finns där ute ska du inte lyssna på. Jag förstår att du blir vansinnig, jag skulle reagerat likadant! Ens barn är de ju under bästa man har. Ingen har rätt att säga något annat. Så ta inte åt dig!

Kram

2012-04-09 @ 10:42:53
URL: http://idacarlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0