time to move on



Först och främst, tack till alla er som visat stöd, här och på andra ställen.
Tänk om ALLA var lika underbara som er, vilken bra feeling vi hade haft här i bloggvärlden. Jag tänker inte lägga energi på idioterna där ute, det är finito med det. Det är dax att gå vidare, eller tillbaka rättare sagt. Tillbaka till det som var innan allt detta kom. Tillbaka till glädjen över att blogga. Det är inte lätt ska ni veta, är fortfarande arg och besviken men ja.. Jag älskar att blogga och har nu förstått att det finns idioter där ute, att dom alltid kommer att finnas. Dock kom det som en smärre chock för mig då jag ALDRIG fått elaka kommentarer förut, jag är liksom inte van.

Det tar hårt på en när det gäller ens barn och det är faktiskt inte så lätt att bara strunta i och bry sig. Det är ändå mitt fel att Wilgot fått så mycket skit slängd på sig. Det är inte han som bloggat, det är jag. Hade jag aldrig gjort det så hade inte detta hänt. Så det är KLART som fan att det känns i både hjärta och själ.

Som jag skrev förut så kommer jag sluta skriva så personligt om Wilgot men bilder kommer det komma upp fortfarande och då är det väl tur att en bild säger mer än tusen ord :) Har tänkt göra det förut men det har inte blivit så men efter detta så kommer han definitivt att få synas mindre i ordens värld. Han är en stor pojke nu.

KRAM och TACK återigen för alla era underbara ord, för ert stöd och er omtanke. Kan inte tacka er tillräckligt..

I moving on and i gonna get stronger now..

Kommentarer
Postat av: T

Har ni redan börjat med sittdel till Lo?

2012-04-09 @ 20:16:58
Postat av: tvåbarnsmamman

Usch säger jag bara om alla dumma kommentarer, tycker inte alls att ditt älsta barn har bebishull kvar! och även om han hade vad gör det?! dom springer av sig det tillslut. min 3-åring har kvar sitt och han har inte fått fel kost alls! onödigt att ge sig på andras barn.. alla är olika!

tycker du har en fin blogg och en fin familj!!

2012-04-09 @ 20:45:22
Postat av: Nikita

Ja vet att de är svårt att inte ta åt sig ,, spec då de handlar om ens barn!



Fattar inte vilka jävla idioter de finns , fega jävlar !

Ja har åxå råkat ut för såna nån gång , dock är de längesen nu tack å lov för de tar hårt !



Kram!

2012-04-09 @ 20:46:14
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag har läst din blogg i något år nu och vill bara börja med att säga att din blogg är så kul att läsa och att dina barn är så söta! Får jag hälften så söta barn så är jag mer än nöjd!

Jag har inte tidigare kommenterat din blogg men nu kände jag att det va dags. Jag blev helt paff när jag läste detta och tidigare inlägg, vem skriver något sånt? Vad kan det ge för tillfredsställelse?

Stå på dig! Kram!

2012-04-09 @ 21:24:02
Postat av: En chic mammas bekännelser

men what a?! läste kommentarerna under, hur kan folk vara så elaka???? är det samma ip eller vad? gud jag blir helt matt.. :/ tycker allafall att du gör rätt i det du tänker göra, men ändå känner jag , varför, varför skall du ta ett steg tillbaka, ändra på ditt sätt att skriva för att folk är dumma i huvudet? jag hade gjort precis samma som du, men jag blir sååå arg arg arg.. Hoppas ni får en fin kväll allafall, kram <3

2012-04-09 @ 21:25:33
URL: http://frureinhold.se
Postat av: Linda - När 4 vill bli 5

När det gäller sina barn så går det ju inte att inte bry sig, att inte ta illa upp hur puckade folk än är som säger elakheter. Man tar absolut åt sig och man blir arg och ledsen. Så är det bara. Hoppas du slipper sånt där skit nu!

2012-04-09 @ 21:30:43
URL: http://vardagspusslandet.blogg.se/
Postat av: sophie, nybliven 2barns mamma <3

trst att de ska behöva bli så här..

men ska du skriva om lo men inte wilgot? :(

2012-04-09 @ 21:44:01
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: FÖRBANNAD!!!

Jag blir så förbannad när jag läser de kommentarer som du/ni utsatts för. Personerna som skriver dessa elaka kommentarer gör det av ren avundsjuka då de med all säkerhet avundas ditt liv och att din blogg blivit så stor. För din blogg är jättebra, och anledningen till att dem fortsätter läsa den är ju just det!



Under hela livet kommer man möta personer som försöker göra krokben för en, men inte ska man snubbla för det. Visst gör det förbannat ont att läsa sådana kommentarer, men en person som skriver något sådant har ju uppenbarligen inte fått mycket kärlek hemifrån. Har man lärt sig något under livets gång så skriver man INTE så om ett oskyldigt och försvarslöst barn.



Några få personer ska inte få dig att må dåligt, tänkt på alla som älskar din blogg istället!! <3 Kram!!!

2012-04-09 @ 21:47:44
Postat av: Anonym

Jag blir så förbannad när jag läser de kommentarer som du/ni utsatts för. Personerna som skriver dessa elaka kommentarer gör det av ren avundsjuka då de med all säkerhet avundas ditt liv och att din blogg blivit så stor. För din blogg är jättebra, och anledningen till att dem fortsätter läsa den är ju just det!



Under hela livet kommer man möta personer som försöker göra krokben för en, men inte ska man snubbla för det. Visst gör det förbannat ont att läsa sådana kommentarer, men en person som skriver något sådant har ju uppenbarligen inte fått mycket kärlek hemifrån. Har man lärt sig något under livets gång så skriver man INTE så om ett oskyldigt och försvarslöst barn.



Några få personer ska inte få dig att må dåligt, tänkt på alla som älskar din blogg istället!! <3 Kram!!!

2012-04-09 @ 21:48:35
Postat av: Anna

Vad bra att du inte tar åt dig! blev så upprörd över det här så jag tog upp det i min blogg, jag hoppas att fler reagerar på hur sjukt det är i bloggvärlden ibland! sjukt hur människor kan vara så elaka när de kan gömma sig bakom en skärm.

kram till dig

2012-04-09 @ 21:54:59
URL: http://zpiach.blogspot.com/
Postat av: Michaela

haha..mitt i allt elände kan jag inte låta bli att tycka att det är lite "komiskt" att dom skrivier hur fin lo är och hur wilogot skulle vara motsatsen. DOM SER FÖR GUDS SKULL LIKADANA UT ;) om än i större och mindre format...båda lika fina!

2012-04-09 @ 22:06:21
URL: http://minajagfilosoferar.blogg.se/
Postat av: Foto, design & mammaliv

Har lagt till dig!



Stå på dig! Dina barn är fina och underbara precis som alla små barn, att gå på någon så liten är fult!



Sådan tur är så försvinner inte bilderna, det är ju dom vi vill se ;)

2012-04-09 @ 22:06:34
URL: http://justababy.blogg.se/
Postat av: Rosalie Geth

Jag känner mig lite less över dig.

Inte över dina barn, dom har inte gjort något. Kom nu inte och säg - läs inte min blogg om du inte gillar de du ser! Jag kan läsa, och tankarna kommer om vem du är. Hur du känns, vad du skriver, och vem du vill framstå som. Jag har läst din blogg till och från sen Wilgot var liten, jag känner inte dig. Men om man läser mellan raderna så är du inte dig själv här!

Du vill framstå som perfekt, du vill framstå som en så jätte bra Mamma. Men börja med att tahand om dig SJÄLV innan du skaffar mer barn! Att skaffa mer barn, det gör inte så att problemen försvinner. Du berättar hur dåligt du mår.. Istället för att ta ut det på en blogg där hela cyber kan läsa om dig, har du inga NÄRA du kan ta det med? Klart som fan folk får sig en bild av hur du är, hur svag du är. Du gnäller över att du inte vet hur du ska klara ett par dagar ensam med två barn! kom igen.. jag har tre egna, och inte gnäller jag över det? Du har rena rama lyxen! vilken mamma tror du sover till halv elva om dagarna?



Vilken mamma låter sitt barn vara vaket själv på morgonen som är strax över två? att sätta en grind... börja med att vara närvarande! Att din son till och med kom bort, kom BORT! du hör själv.



Sluta fiska kommentarer, sluta fiska läsare, sluta sitta här och lägg in tävlingar och inlägg! VA MED DINA BARN och börja ordna upp för dig själv! så du får må bra..



Du skriver öppet, då får du räkna med kommentarer.

2012-04-09 @ 22:11:36
Postat av: Tina- mamma till Julian

Jag förstår verkligen hur du måste känna. Klart att det gör ont att få dessa ondskefulla och faktiskt hatiska kommentarer kastade i ansiktet! Så himla onödigt att dessa puckon ens känner att de behöver kommentera och skicka sådan negativ energi åt ert håll. När någon klankar ner på det käraste du har kommer de lixom åt en punkt i ens hjärta som är allra känsligast och det är aldrig ok. Fegt och omoget av dessa nötter om jag får säga min mening.



Jag har ju satt lösenord på min blogg nu. Jag kände helt enkelt att det var dags att sluta dela med mig till alla av min sons personliga angelägenheter. För min egen del tyckte jag väldigt mycket om bloggandet men nu är min son snart ett och allt han gör och hur han är börjar nu bli mer och mer en reflektion av hans privatliv och hans integritet, och den ville jag värna om... när jag var gravid och tiden med honom som nyfödd kändes på något sätt inte alls som att jag "exploaterade" honom för han var ju "bara" spädis, men som sagt nu är han sin egen lilla person och det slutade kännas bra att skriva saker som hade med honom att göra, det kändes mest bara olustigt och jag fick inte alls samma känsla som jag fick i början av bloggandet.



Men missförstå mig nu inte för jag älskar din blogg och dömer inte alls ditt beslut att fortsätta blogga. Jag hade ju tankarna själv, men valde bara en annan väg än du. Jag tycker dock att du gör helt rätt i att sluta vara så privat när det gäller dina barn för det vinner nog både du och dom på i längden. Dina barn måste ju få ha en talan och eftersom det är du som för deras talan just nu så kan man nog aldrig vara nog försiktig. Du blir ju lite som en offentlig person i och med din stora blogg och växande läsarskara och kanske är det smart att börja tänka mer på vad det är man lägger upp och inte. Men som du sagt förut så är det ju inte din blogg om den inte är personlig och inte får innehålla bilder. Du måste ju såklart vara sann mot dig själv och skriva om det du vill men också tänka på din egen och din familjs integritet. MASSA med styrkekramar till dig och dina otroligt fina och vackra barn ♥ /TINA (förlåt för allt babbel jag skrivit ur mig, haha)

2012-04-09 @ 22:27:48
URL: http://tinaspinaler.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tycker så synd om er, både dig, pappa S och Wilgot för att ni fått stå ut med det här. Ingen av er förtjänar det här, Wilgot minst av alla, han verkar vara en av världens underbaraste ungar. Skönt att det åtminstone finns människor med omtanke där ute fortfarande. Synd att det skulle behöva bli så här, jag är fortfarande skit förbannad på de där jubelidioterna. Men jag hoppas att vi som stöttar dig är tillräckligt många för att väga upp det negativa.



Ser fram emot de framtida bilderna på Wilgot, får inte nog av honom! :)



you go girl! <3

2012-04-09 @ 22:28:17
URL: http://softpotatisens.blogg.se/
Postat av: Marie

Du ska göra det som känns rätt för dig, absolut ska du lämna dessa bakom dig och vi kommer gilla din blogg hur du än jobbar



kraaamar

2012-04-09 @ 23:09:57
URL: http://myflowergirlblogg.se
Postat av: yohanna

Var så arg du är och behöver och vill! Vi klandrar dej inte, vi som följer dej med GLÄDJE Denise! <3

2012-04-09 @ 23:18:17
URL: http://maiplu.se
Postat av: Elina

:) Ja det hoppas jag oxå, tid och ork har liksom inte funnits . Det har varit ganska mycket de senaste , och två barn på de ;P Jodå hon mår allt finemang där inne , dock är hon en riktig busfia och har Jävlats med mig sedan vecka 20 ca. Så nu är min kropp helt slut , har ganska mycket sd och värk i rygg, ja hela bäckenet och i ljumskarna så hon kan allt ta och titta ut om ca 2 veckor för då är vi 36+ :)

2012-04-10 @ 00:13:28
URL: http://dien.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Jag skulle ta illa upp om någon kommenterade något dumt om Elias till mig, det tror jag alla föräldrar gör och även jag skulle fundera på att blogga mindre om Elias. Jag tar illa upp även när jag ser att de kommenterat till dig fast det egentligen inte har med mig att göra, jag fattar inte hur folk kan vara så dumma i huvudet? Hur kan man vara ute efter att bara trycka ner en annan människa. Någon som måste göra det måste må jävligt dåligt själv som måste få andra att må dåligt för att själva må bättre. Strunta i dessa idioter, dom är inte värd det, lägg energin på dig själv och på din fina familj i stället! Hoppas ni får en bra vecka! kram

2012-04-10 @ 00:50:03
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

O ändå så fortsätter de negativa kommentarerna komma...vad är egentligen ditt problem Rosalie Geth? Bara för att man har barn så hinner man väl ändå hålla på med annat (typ blogga) Av att dömma alla inlägg jag läser här så verkar Denise spendera all sin tid med barnen. Hur många gånger kan inte barn hitta på hyss och "komma bort"?!? Vet tex flera barn som tappat bort sig i affären eller lekparken, det är lätt hänt och det har inte med att göra att föräldrarna inte spenderar tid med barnen...du säger att du har tre barn själv...har du aldrig gjort misstag? Har du aldrig tittat åt ett annat håll än det ditt barn är?? Om du tycker att Denise bara fiskar läsare, varför kommer du tillbaks o läser för? Du verkar ju inte läsa hennes blogg för rätt anledning! Det verkar mer som att du är avundsjuk....

2012-04-10 @ 01:38:38
URL: http://lindaklingberg.blogg.se/
Postat av: Stina

Rosalie Geth: Lägg ner! Det ni som skriver elaka kommentarer håller på med är mobbing och det är inte ok! Det är jävligt lätt att skriva en anonym kommentar till någon men inte lika lätt att stå upp för sig själv - något Denise gör!



Har du själv barn? Har du varit så trött att du inte ens kunnat somna? Har du haft en depression? Vet du ens vad det innebär?



Kommentera inte om du inte har något bra eller konstruktivt att komma med! Klanka inte ner, utan försökt lyfta upp istället!



Jag förstår inte hur folk kan bete sig så här. Blir uppriktigt ledsen!



2012-04-10 @ 06:53:57
URL: http://stinan.se
Postat av: Michelle MK

fina bilder!

2012-04-10 @ 07:44:49
URL: http://creamk.blogg.se/
Postat av: Mandy & River

Vet in vad jag ska skriva riktigt. Idioter, skickar en kram bara <3

2012-04-10 @ 07:45:11
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej! Det här är min första gång inne på din blogg och jag hamnade ju såklart högst upp och läste detta inlägg, kikade igenom lite fler och kan bara säga att jag är helt chockad! Vad är det för rent ut sagt överjävliga människor som läser din blogg?! Av det lilla jag sett så har du helt otroligt vackra barn, båda två är verkligen perfektion. Inte många barn som inte är söta, men dina fina barn är perfekta. Blir så ledsen när jag läste de elaka kommentarerna och undrar verkligen vad det är för fel på folk. Stor kram till dig i alla fall, och jag kommer kika in här i fortsättningen, för du har en väldigt fin blogg.

2012-04-10 @ 08:31:48
URL: http://rebeccascorner.blogg.se/
Postat av: sandra

det är bara att skita i de idiotiska kommentarerna, de har tydligen inget liv :)

2012-04-10 @ 08:40:03
URL: http://liiindblom.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra att du inte tar åt dig. Men förstår att det är svårt. Ens barn är ens allt.

Att blogga är ett sätt att ventilera, om bara folk kunde förstå det..



Kram!

2012-04-10 @ 09:17:23
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad tror du, pojke eller flicka?

Kommentera och gissa! :)



http://angelicahl.blogg.se/2012/april/pojke-eller-flicka.html

2012-04-10 @ 09:31:18
URL: http://angelicahl.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förstår att det är svårt, vilken mamma skulle inte bli skogstokig om ngn gav sig på sitt barn... Är glad att du fortsätter och att du förgyller våra dagar med fina bilder på dina barn!



KRAM!

2012-04-10 @ 09:38:23
URL: http://sandraandrejev.blogg.se/
Postat av: Marie - mina dagar i ord och bild

Det är så oerhört tråkigt att vissa ser sig själv ha rätten att vara riktiga jävla svin mot andra. Vad får man ut av att sitta och skriva massa dynga på nätet? Och det löjligaste av allt är att "dom vågar visst stå för vem dom är" så då skriver dom sitt förnamn, men lämnar ingen mailadress/bloggadress/hemsida. Come on, det är 2012, menar alla anonyma att dom inte har blogg eller mail?



Du och dina barn är jättefina! Dom som säger något annat mår bara dåligt själv och hoppas att dom kan få känna sig själva bättre genom att trycka ner andra. Och jag kan gissa att du inte ens skriver ut hälften av ditt liv på bloggen, så dom som påstår sig känna dig genom vad dom läst och tror sig ha rätten att klaga på dig som mamma kan ju knappast avvända mer än 1 hjärncell av sina sammanlagda 2 st.



Kram på er!

2012-04-10 @ 09:38:34
URL: http://lifebymarie.blogg.se/
Postat av: ida-maria BF 22/4 eller tidigare om jag får bestämma

Tråkigt med dumma kommentarer. Men tyvärr tror jag att dessa människor som skriver dessa kommentarer bara gör det för att skapa diskussion eller tjaffs. De vill se en reaktion av dig som bloggare och de väljer ut de bloggare som de tror blir extra utsatt. Så det är inget personligt utan de vill bara starta bråk på bloggar. De går lixom igång på det.



Men jag vet hur sårande det är. Bara att radera dessa kommentarer och inte ens kommentera det på bloggen.



2012-04-10 @ 09:39:09
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria
Postat av: Cissi

Surt med alla dumma kommentarer! Vad är det för vagn ni har? Den ser rätt smal och smidig ut... ;)

2012-04-10 @ 09:42:40
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Du är en toppenmamma Denise och har underbara barn. Jag har inte följt din blogg så speciellt länge. Men att du är en jordnära person som verkligen är dig själv och bjuder på dig själv t.ex i dina roliga videoinlägg. Det ät därför jag stannat kvar och läser din blogg. Det finns de bloggmammor som jag också läst innan som säkert har dubbelt så många läsare än dig. Men som inte fångar mitt intresse alls. Som inte känns som att de är sig själv och apar efter varandras bloggar.

Och att klanka ner på sig som mamma och på dina barn är väl det okänsligaste någon kan göra. Och om de nu jämt tycker det är en dans på rosor att vara 1,2,3,4,5 osv- barns förälder och säger att de aldrig klagar eller tycker det är jobbigt ibland. De är nog de största lögnarna!

Eller kanske de inte bryr sig så mycket om sina barn helt enkelt :P

Aja blir så frustrerad över dessa knäppa människor som verkar handla innan de tänker!



Stå på dig! <3 Kram

2012-04-10 @ 10:02:10
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: elin - mamma till olivia

Det finns så himla många idioter där ute som inte tycks förstå hur onödigt det är att skriva saker enbart för att såra och provocera. Ta inte åt dig av det utan fokusera på allt bra istället! Du verkar vara hur go som helst och likaså din familj och det är egentligen det enda som betyder något :) kram

2012-04-10 @ 10:30:10
URL: http://tenousness.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

man blir ju mörkrädd över hur vissa resonerar härinne ... :s

2012-04-10 @ 11:38:45
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Måste bara säga en sak! Har läst de hemska kommentarerna som skrivits och jag förstår inte, hur man kan vara så kall? Förstår inte hur man kan klanka ner på små barn, och DINA ÄR JU SÅ SJUKT GALET SÖTA!!!! Tycker inte du ska lyssna ett skvatt på det de säger/skriver, Avundsjuka visas på olika sätt, eller hur?.. Du verkar vara en riktigt härlig tjej och mamma så "ROCK ON" fö fan och låt inte såna idioter trycka ner dig eller din familj. Ha det bäst! Kramar Kajsa

2012-04-10 @ 14:22:59
URL: http://kajsadelatorre.blogg.se/
Postat av: Jenny

Superfin blogg! :)



// www.diadora.blogg.se

2012-04-10 @ 15:00:41
URL: http://diadora.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Casper

Jag har läst din blogg ganska länge nu och jag verkligen ÄLSKAR den och alla dina fina bilder. Det är jättekul att få ta del av ert familjeliv och det verkar vara ett fint sådant.



Jag blir så arg när jag läser dessa dumma kommentarer. Kan trösta dig med att de bara är avundsjuka på dig!



KRAM. Massa styrke tankar till dig!

2012-04-10 @ 15:46:10
Postat av: Alizzia Carlsson

Gud vad fina bilder!



Haft en bra dag?

Kram ♥

2012-04-10 @ 15:46:22
URL: http://alizziacarlsson.blogg.se/
Postat av: janina

Jävla idioter, så bittra avunsjuka människor! Har aldrig tyckt att wilgot har bebishull ?! dummaste jag har hört och han är precis lika söt som hans syster. Hur kan man ens säga till en mamma att ditt barn är fult, helt sjukt. Vad vill man uppnå med det? Vad skulle de tycka om någon sa likadant till deras barn?? de där kan ju sluta läsa din blogg, jävla nätmobbare! Kram till denise!

2012-04-10 @ 20:58:19
URL: http://minbebis.com/blogg/myfamily/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

svårt att låta sån skit inte påverka en men skönt att du väljer att gå vidare och ta nya tag! Låt inte idioterna vinna...



2012-04-11 @ 10:35:39
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Lisa

2012-04-12 @ 13:49:57
URL: http://blogg.vk.se/sokkerflikkan
Postat av: Lisa

Du har så rätt. Idioter kommer det alltid finnas där ute. Man vill inte ta åt sig men man gör det ändå. Vet hur det känns!

Men kämpa på, blogga ska man göra för att man tycker det är roligt och för ens egen skull :)

2012-04-12 @ 13:51:36
URL: http://blogg.vk.se/sokkerflikkan
Postat av: Anonym

B

2012-04-19 @ 00:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0